مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

مجامع فرهنگی باید فرهنگ رضوی را در جامعه نهادینه کنند

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۳:۳۹:۰۳
کد خبر: ۵۵۹۹۰۴
مجامع فرهنگی باید فرهنگ رضوی را در جامعه نهادینه کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مجامع فرهنگی و هنری باید فرهنگ رضوی را در جامعه نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در نخستین شب شعر رضوی از سری برنامه های جنبی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که در سالن همایش های شهید مرتضی آوینی شهر الوند برگزار شد اظهارکرد: امیدواریم روزی برسد که مجامع فرهنگی و هنری رسالت خود را به نحو مطلوب و با تاثیرگذاری بالا انجام دهند تا بدین وسیله شاهد اجرای آموزه‌های رضوی به صورت مطلوب تری در سطح جامعه باشیم.

اسکندری نژاد افزود:باید برنامه های فرهنگی و هنری به اندازه تاثیر گذار و مطلوب باشد که در ایامی مانند ایام انتخابات اثبات آنها سخت نشود.

وی عنوان کرد:این نشست در قالب برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در سطح جامعه برگزارشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با توجه به ظرفیت‌های هر استان برنامه ای را تدارک دیده که از این حیث استان قزوین میزبان جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی است و شب شعر رضوی هم از جمله برنامه های جنبی جشنواره رضوی می باشد.

اسکندری نژاد افزود: نکته قابل توجه در زمینه رضوی این است که ما تا چه اندازه ای از فیوضات امام رضا (ع) در کشور استفاده کرده‌ایم و توانسته‌ایم فرهنگ رضوی را به لایه های جامعه انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اساسا نباید دولتی باشد، تصریح کرد: به لحاظ ذاتی و ارگانی برخی از اقدامات و وظایف در زمینه فرهنگ و هنر انجام می‌شود ولی در بزنگاه های مختلف نمی دانیم که چقدر به این آموزه‌ها اعتقاد داریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: اگر اصحاب فرهنگ و هنر بتوانند آموزه های ایرانی و اسلامی را در جامعه نهادینه کنند به طور قطع تاثیرگذاری آن بیشتر است و بهتر می‌توان فرهنگ را در جامعه تثبیت کرد.

 

نظر شما