مدیرکل تعاون استان اردبیل:

طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان اردبیل اجرا می‌شود

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۴:۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۵۹۹۳۵
طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان اردبیل اجرا می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در راستای فراهم‌سازی زمینه‌های ورود دانش‌آموزختگان به بازار کار، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اردبیل از آموزش‌های طرح کارورزی بهره‌مند می‌شود.

به گزارش برنا،قاسم رحیمی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی اشتغال جوانان در اردبیل اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و مقام معظم رهبری اشتغال است و نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" بیانگر این مسئله بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های جامعی را در زمینه بحث اشتغال در سال 96 در دست اجرا دارد.

وی افزود: از جمله برنامه‌های مرتبط با بحث اشتغال، طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی، تاسیس تعاونیهای جدید، برنامه به‌کارگماری کارجویان از طریق مراکز مشاوره کاریابی، طرح تکاپو یا توسعه اشتغال کسب و کار پایدار، طرح کاج یه کارانه اشتغال جوانان، طرح مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: طرح توسعه اشتغال روستایی و طرح مدل اشتغال بومی نیز با همکاری مراکز مشاوره کارآفرینی از دیگر طرح‌ها در این حوزه بوده که مقدمات اجرای این برنامه‌ها انجام گرفته و با تامین اعتبار لازم اجرا خواهد شد.

رحیمی با اشاره به نقش تسهیلات بانکی در ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: دستگاه‌ها و بانک‌ها باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و وضعیت اشتغال استان، با احساس مسئولیت و وجدان کاری، فراتر از وظایف سازمانی خود عمل کرده و با تسهیل روند اعطای تسهیلات زمینه اشتغال هر چه بیشتر را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دفاتر آی.سی.تی روستایی استان اردبیل از ظرفیت‌های بسیار بالای اشتغال در زمینه کسب و کار اینترنتی و گردشگری در مناطق روستایی و حوزه آی.تی برخوردار هستند، اظهار کرد: از مهمترین زمینه‌های اشتغالزایی استان در قالب طرح تکاپو حوزه آی.تی بوده که دفاتر آی.سی.تی روستایی در این زمینه می‌توانند نقش موثر و مهمی را ایفا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به برخی اختلافات در محیط‌های کار و کارگری تصریح کرد: برای رفع این مشکلات شعبات حل اختلاف در ادارات تعاون، کا رو رفاه اجتماعی استان راه‌اندازی شده تا در راستای توجه به حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف اقدام کنند.

رحیمی بیان کرد: با توجه به دستورالعمل نحوه و شرایط انتخاب اعضای مراجع حل اختلاف، تلاش شده با مشارکت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از افراد متخصص، متعهد و دارای سابقه فعالیت در محیط‌های کارگری و کارفرمایی در ترکیب اعضاء حل اختلاف شعبات استفاده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز