قائم مقام وزیر کشور:

نباید جلوی شور انتخاباتی جامعه گرفته شود

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۴:۴۵:۴۱
کد خبر: ۵۵۹۹۵۹
نباید جلوی شور انتخاباتی جامعه گرفته شود
قائم مقام وزیر کشور گفت: جلوی شور انتخاباتی جامعه نباید به هیچ وجه گرفته شود تا مردم از مشارکت در عرصه های سیاسی و اجتماعی دلسرد نشوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در گردهمایی معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیران کل سیاسی و انتخابات استانداری، فرمانداران و بخشداران استان های قزوین، گیلان، زنجان و مرکزی که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارکرد: شور انتخاباتی ایجادشده در جامعه به حضور حداکثری مردم کمک می کند و نباید با این قضیه مقابله کرد.

مقیمی ابرازکرد: متاسفانه هر هفته شاهد سخنان برخی هستیم که از پشت تریبون های خود در خصوص انتخابات صحبت می کنند و برخی نامزدها را زیر سوال می برند.

وی ادامه داد: اما پرسش اینجاست که فرمانداران ما در این رابطه چرا به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند.

قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: اگر می خواهیم نظر مقام معظم رهبری را در مورد اینکه "رای حق الناس است" خوب اجرا کنیم باید نهایت دقت و وسواس را در اجرای وظائف خود در حوزه انتخابات به خرج دهیم.

مقیمی گفت: همه تلاش ما باید این باشد تا یک انتخابات سالم،امن و با حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های رای بدون دخالت های حداقلی برگزار کنیم.

این مقام سیاسی خاطرنشان کرد: یکی از مولفه های ایجاد امنیت در کشور حضور مردم در صحنه های مختلف اجتماعی و سیاسی از جمله انتخابات است و حضور گسترده جامعه در پای صندوق های رای به تقویت امنیت پایدار در کشور کمک می کند.

مقیمی با اشاره به اینکه امروز در همسایگی ما و کشورهای مختلف اسلامی شاهد ترورها، برخوردها و جنگ های منظم و نامنظم هستیم که یک طرف آن جریان حق و طرف دیگر جریان ناحق به رهبری و سرکردگی استکبار قرار دارد،ادامه داد: وضعیت کشور ما در این دنیای پرتلاطم آرام است که یکی از مولفه های این آرامش حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب است.

وی اضافه کرد: مردم میهن اسلامی ما به جمهوری اسلامی علاقه مند هستند و از هیچ تلاشی در راه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی فروگذار نیستند اما از سوی دیگر دشمنان ما در صدد برهم زدن این آرامش و تبدیل ایران به یک کشوری ناآرام هستند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، فرمانداران را براساس قانون، رئیس شورای تامین امنیت محل خدمت خود دانست و یادآور شد: قانون به فرمانداران اجازه داده تا از تمام امکانات خود برای برگزاری انتخاباتی در شان نظام مقدس اسلامی استفاده کنند و در این راه با هرگونه ناامنی و مشکلاتی که برسر راه جلوگیری از حضور مردم در این عرصه می شود باید مقابله کرد.

وی ایجاد امنیت کامل،رعایت قانون،اصل بی طرفی و حضور حداکثری مردم را چهار ویژگی مهم در امر برگزاری انتخابات دانست و گفت: ما مجریان انتخابات باید به طور کامل تابع قانون باشیم.

مقیمی اذعان کرد:براساس نص صریح قانون، ائمه جمعه و جماعات حق جانبداری یا توهین به هیچ یک از کاندیداها را ندارند و اگر این کار صورت بگیرد باید به مراجع ذیصلاح معرفی شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز