وزیر بهداشت:

آستان قدس رضوی در رفع عقب ماندگی های حوزه سلامت وظیفه سنگینی دارد

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۵:۴۳:۲۴
کد خبر: ۵۶۰۰۵۶
آستان قدس رضوی در رفع عقب ماندگی های حوزه سلامت وظیفه سنگینی دارد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد در خصوص رسیدگی به بیماران و تجهیز بیمارستان های این شهر وظیفه بسیار سنگینی را بر دوش دارند و می توانند عقب ماندگی های موجود در این زمینه را جبران کنند.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان فوق تخصصی اکبر در مشهد افزود: در دولت یازدهم یک هزار و 200 تخت بیمارستانی در مشهد فعال شده است که این رقم در تاریخ این کلانشهر بی نظیر است.

وی بیان کرد: در آینده فرصتی برای حجت الاسلام رئیسی فراهم می شود که به مشکلات حوزه بهداشت و درمان رسیدگی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که آستان قدس از مشهد مال، جهان مال و تمامی مال ها( مجموعه تجاری بزرگ) صرف نظر کرده است، بهتر است این بودجه ها را در حوزه بهداشت و درمان هزینه کند، همچنانکه بزرگی می گوید، 'چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است'.

وی تاکید کرد: بهتر است اول به زائران حرم رضوی رسیدگی و عقب ماندگی های تاریخی در این زمینه جبران شود، تا این شهر حداقل به عنوان قطب گردشگری سلامت در کشور شناخته شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این روزها در جلسات هیات دولت برچسب مشهدی بودن را به من می زنند و می گویند شما هم از همان کسانی هستی که در تلویزیون مردم را تاجر خطاب می کنی! که من خجالت می کشم و معتقدم آن افرادی که اینگونه مطالب را عنوان می کنند، اصلا مشهدی نیستند.

به گفته وی، نمونه بارز یک مشهدی مهندس 'اکبر علیزاده' عزیز است که همه زندگی خود را وقف مردم کرده است و امروز شاهد بهره برداری از بزرگترین بیمارستان تخصصی اطفال در شمال شرق کشور به همت این بزرگمرد و خانواده ایشان هستیم.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: خیران سلامت در حوزه بهداشت و درمان و احداث بیمارستان ها در سال گذشته 150 میلیارد ریال در سطح کشور کمک کرده اند.

دکتر قاضی زاده هاشمی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه مشهد دارای بزرگان زیادی است که باید شناخته شود، افزود: مشهدی ها نه اهل فریب هستند و نه دروغگویی، بلکه در علم، ادب و هنر سرآمد می باشند.

وی با گرامیداشت روز فردوسی و پاسدات زبان فارسی گفت: فردوسی شاعری است که از این خطه رشد کرده و آوازه جهانی پیدا کرده است و بیش از هزار سال پیش بر خردورزی تاکید کرده است.

وی خاطر نشان کرد: باید از داشته های این سرزمین همچون محمدرضا شجریان هنرمند عزیز کشورمان قدردانی و حمایت کرد، هر چند این خطه بزرگانی همچون شهید مطهری را نیز در دل خود جای داده است و مردم این خطه در حوزه معماری نیز سرآمد هستند.

وی اظهار کرد: در دیدار نوروزی برخی از مسئولان با حجت السلام علوی وزیر اطلاعات عنوان شد که بیشترین آمار موسیقی زیرزمینی مربوط به شهر مشهد است و این موضوع در حالی رخ می دهد که ما نسبت به نشر و گسترش آن بی تفاوت هستیم.

وی تاکید کرد: امام رضا (ع) به عنوان گل سرسبد تمامی زیبایی های این شهر محسوب می شود و او که به عنوان ضامن آهو شناخته شده است، مهربانی و عطوفتش جهانی است.

وزیر بهداشت گفت: دکتر روحانی علاقمند بود که در آیین افتتاح بیمارستان اکبر حضور یابد اما به دلیل شرایط خاصی که حاکم شده است، این مهم فراهم نشد.

وی اظهار امیدواری کرد که دکتر روحانی در کسوت رئیس جمهوری در آینده نزدیک بیمارستان تخصصی سرور ویژه بانوان که به همت خیران عملیات اجرایی آن آغاز شده را افتتاح کند.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر که دارای 250 تخت بیمارستانی است و با کمک خیران سلامت در مشهد احداث شده است، امروز در مراسمی با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز