دکتر رازانی:

اشتغال زایی در حوزه زنان نیازمند بهره گیری از ایده های جدید است / زنان روستایی در حوزه کارآفرینی تجربیات موفقی داشته اند

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۵:۳۹:۱۰
کد خبر: ۵۶۸۶۴۷
استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم برگزاری سلسله همایش های کاربردی در زمینه توانمندسازی زنان در استان اظهار داشت: در این همایش ها از زنان کارآفرین موفق داخل استان و خارج از استان دعوت شود تا آن ها تجربیات خود را در اختیار بانوان کرمانشاهی قرار دهند و راهکارهای عملی اشتغال زایی را آموزش دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر رازانی ظهر امروز در نشست کارگروه زنان و خانواده استانداری کرمانشاه اظهار داشت: موضوعات و مسایل مربوط به حوزه بانوان از جمله مباحث مهمی است که با نگاهی ویژه از سوی مدیریت ارشد استان دنبال می شود.

استاندار کرمانشاه افزود: شاخص های توسعه و شاخص های برخورداری کشور در مقایسه با کشورهای توسعه یافته دنیا چندان مطلوب نیست. در داخل کشور نیز با وجود این شرایط باز در میان استان های کشور نیز شاهد فاصله محسوس با میانگین کشوری هستیم.

این مقام عالی استان ادامه داد: نرخ نرخ بیکاری در برخی استان ها یک رقمی است و در برخی استان ها مانند کرمانشاه این میزان دو رقمی و بالای ۲۰ درصد است که این امر نشانگر وجود یک فاصله میان استان های برخوردار و کمتر برخوردار است.

وی ادامه داد: امروز بیش از 50 درصد ظرفیت رشته های تحصیلی در اختیار بانوان است و در این زمینه گوی سبقت را از ‍‍پسرها ربوده اند ولی باید بررسی کرد آیا بانوان به همین نسبت در  دانشگاه های ممتاز و رشته های خوب جذب شده اند یا در ادامه به همین نسبت از فرصت های شغلی برخودار بوده اند.

دکتر رازانی با تاکید بر لزوم برخورداری مدیران از یک دیدگاه همه جانبه در زمینه اتخاذ تصمیمات مدیریتی اظهار داشت: مدیران هنگام تصمیم گیری باید به همه ابعاد مختلف از جمله بیکاری، میزان اشتغال در میان زنان تحصیل کرده، آسیب های اجتماعی و غیره که بانوان در شهرها و روستاها و مناطق حاشیه ای با آن درگیر هستند توجه کند زیرا برجسته سازی یک موضوع و غفلت از دیگر ابعاد نتایج مثبتی را در پی نخواهد داشت.

استاندار کرمانشاه تحول در حوزه اشتغال بانوان را نیازمند بهره گیری از ایده های جدید دانست و گفت: در همین استان کرمانشاه شاهد فعالیت بانوان کارآفرین موفقی هستیم. به عنوان نمونه در روستای میوان در منطقه اورامانات یک خانم کارآفرین یک تعاونی گیوه بافی موفق راه اندازی کرده و برای ۳۵ خانم روستایی ایجاد اشتغال کرده است.

این مقام عالی استان ادامه داد: نمونه موفق دیگری نیز در روستای ساتیاری در باینگان وجود دارد. یک بانوی کارآفرین یک تعاونی ‍پخت نان محلی بر‍پا کرده که در آن ۲۵ خانم مشغول کار و فعالیت هستند و نان های تولیدی آن جدا از توزیع داخلی به خارج از کشور هم صادر می شود.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری سلسله همایش های کاربردی در زمینه توانمندسازی زنان در استان اظهار داشت: در این همایش ها از زنان کارآفرین موفق داخل استان و خارج از استان دعوت کنید تا آن ها تجربیات خود را در اختیار دیگر بانوان قرار دهند و راهکارهای عملی اشتغال زایی را آموزش دهند.

بخش اصلی این نشست به بررسی چالش های حوزه زنان و بررسی راهکارهای رفع آن اختصاص داشت که توسط مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز