مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۰۸:۵۱:۲۵
کد خبر: ۵۶۹۳۵۴
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی در ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان، متن بیانیه مولانا عبدالحمید به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

آنچه امروز در پایتخت کشورمان رخ داد و باعث شهادت جمعی از هم‌وطنان و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد، عملی بسیار شنیع و زشت بود که قطعا از دید هر انسان آزاده و منصفی محکوم است.

این حمله‌ی بزدلانه که عوامل جنایتکار آن حتی ملاحظه ماه مبارک رمضان و افراد روزه‌دار را هم نکردند، در واقع امنیت و آرامش کشور ما را هدف قرار داده است.

 امنیت موجود در جمهوری اسلامی ایران در میان تنش‌های منطقه و خاورمیانه، دشمنان این مرز و بوم را بر آن داشت تا امنیت و آرامش کشور عزیز ما را به چالش بکشند، اما غافل از اینکه این قبیل اقدامات بزدلانه هرگز نمی‌تواند صفوف متحد و منسجم ملت ما را برهم بزند، زیرا ملت فهیم و هوشیار ایران، اعم از اقوام، مذاهب و گرایش‌های مختلف، با حفظ وحدت و اخوت تمام توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان را خنثی کرده و نقش بر آب می‌کنند.

 تا زمانی‌که مردم عزیز کشورمان وحدت و همبستگی خودشان را حفظ کنند، عوامل پشت پرده اینگونه حملات کور و زشت که به هیچ دین و مذهبی پایبند نیستند، در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهند شد.

جای خرسندی است که با وجود ضایعات پیش آمده، تروریست‌ها در اجرای طرح شوم خود شکست خوردند و بحمدالله آمار تلفات بسیار کمتر از آن چیزی بود که عاملان و طراحان این حملات انتظار آن را داشتند.

گسترش اقدامات تروریستی در مناطق مختلف دنیا بیانگر آن است که قدرت‌های جهان برنامه‌ی جامعی برای پایان‌دادن به خشونت‌ها و جنگ‌های ویرانگر ندارند. وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی با تحکیم وحدت و اخوت و پایان‌دادن به اختلافات، به دنبال برچیدن منازعات منطقه‌ای باشند تا زبانه‌های این آتش پرنفرت کشورها و مناطق بیشتری را در بر نگیرد.

بنده ضمن محکوم نمودن شدید این عمل شنیع، از درگاه ایزد منان برای شهدا مغفرت و رفع درجات و برای مجروحین شفای عاجل و کامل مسئلت دارم.

عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان

 

نظر شما