رئیس محیط زیست کوثر:

۶ هکتار از مراتع منطقه شکار ممنوع شهرستان کوثر طعمه حریق شد

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۱:۵۹:۰۷
کد خبر: ۵۶۹۴۷۲
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در مراتع منطقه شکار ممنوع دربند مشکول خبر داد و گفت: ۶ هکتار از مراتع این منطقه در آتش‌سوزی، طعمه حریق شد.

به گزارش برنا،مهدی کسایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کوثر اظهار داشت: یک فقره آتش‌سوزی در مراتع منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر رخ داد که به دنبال این امر 6 هکتار از مراتع این منطقه طعمه حریق شده و از بین رفت.

وی بیان کرد: وقوع آتش‌سوزی در اراضی معروف به پیرتقی اطراف پل معلق توسط همیاران محیط زیست به این نمایندگی اطلاع داده شد که پس از دریافت گزارش، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر بلافاصله به محل اعزام شدند تا در زمینه اطفای حریق اقدامات لازم را انجام داده و از توسعه آتش‌سوزی جلوگیری کنند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر تصریح کرد: عملیات اطفای حریق در این منطقه پس از سه ساعت و با تلاش آتش‌نشانی بخشداری فیروز و ماموران منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر به پایان رسید. 

کسایی گفت: در این آتش‌سوزی پوشش گیاهی مرتعی منطقه و درختچه‌های پسته وحشی، بادام کوهی و سیاه تلو به وسعت 6 هکتار طعمه حریق شده و از بین رفت که عوامل و چگونگی شروع آتش‌سوزی توسط منابع طبیعی و نیروی انتظامی شهرستان کوثر در حال پیگیری است و تاکنون دو نفر متهم در این خصوص دستگیر شده‌اند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر افزود: انتظار می‌رود به منظور حفاظت و حراست هر چه بیشتز از منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی استان مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و در صورت مشاهده هر گونه موارد در این حوزه و نیز آتش‌سوزی در جنگل مراتب را هر چه سریع‌تر اطلاع دهند تا اقدامات به موقع انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز