مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

درآمدهای مالیاتی استان قزوین ۲۸درصد رشد داشته است

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۳:۲۵:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۵۴۹
درآمدهای مالیاتی استان قزوین ۲۸درصد رشد داشته است
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از رشد 28درصدی درآمدهای مالیاتی این اداره کل در سال95 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن ایام ارایه اظهارنامه صاحبان مشاغل برگزار شد با اشاره به رشد درآمدهای مالیاتی اظهار کرد: 97درصد از درآمدهای مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان قزوین در سال95 محقق شد که این میزان بیانگر رشد 28درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن می باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خاطر نشان کرد: از این مقدار بیش از 50درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده و مابقی از ناحیه مالیات های مستقیم بوده است.

پورامیدی با مروری بر عملکرد و دستاوردهای این اداره کل در سال گذشته به تشریح شرایط، ضوابط و تغییرات در نحوه ارایه اظهارنامه صاحبان مشاعل پرداخت.

 مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، رویکرد و برنامه های این اداره کل را در راستای تحقق این شعار دانست و گفت: یکی از مهمترین ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، نظام مالیاتی کارآمد و پویا است و با اصلاحات گسترده در قوانین و فرایند های نظام مالیاتی کشور و اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، به این هدف دست خواهیم یافت.

 پورامیدی از اجرای طرح بخشودگی جرایم طی سال گذشته در استان قزوین خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح در ابتدا کمک به حوزه تولید و اشتغال و جلب رضایت مودیان بوده که به دنبال اجرای آن علاوه بر دستیابی به این هدف، کمک شایانی به تحقق درآمدهای مالیاتی استان شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به وجود برخی ابهامات در خصوص مالیات بر ارزش افزوده در بین مودیان گفت: این موضوع که ما دو بار مالیات از مودیان اخذ می کنیم ناشی از عدم شناخت برخی مودیان از قوانین مالیاتی کشور است چراکه مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر مصرف بوده و مصرف کننده نهایی کالا آن را پرداخت می کند نه تولید کننده کالا که رسانه ها می توانند در این زمینه به ما درخصوص اطلاع رسانی لازم و تنویر افکار عمومی کمک کنند.

 پورامیدی درادامه به زمان و نحوه ارایه اظهارنامه صاحبان مشاغل پرداخت و خاطر نشان کرد: پایان خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل است و ما از مودیان محترم درخواست می کنیم که ارایه اظهارنامه خود را به روزهای پایانی خردادماه موکول نکنند.

وی با تشریح تغییرات در نحوه تعیین گروه شغلی مودیان جهت ارایه اظهارنامه گفت: برخلاف سنوات قبل که مودیان بخش مشاغل بر اساس نوع فعالیت در سه گروه الف، ب، ج طبقه بندی شده بودند، به دنبال اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم امسال این گروه بندی به صورت گروه های شغلی 1، 2، 3 تغییر پیدا کرده و موضوعی که در این زمینه بسیار مهم است اینکه مودیان محترم باید توجه نمایند که به عنوان نمونه اگر کسی قبلا در گروه ج بوده در سیستم جدید الزاما در گروه 3نمی باشد و باید در تعیین گروه خود دقت لازم را انجام دهد.

این مقام مسوول در این رابطه توضیح داد: گروه اول شامل مودیانی است که مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل آن ها یا ده برابر درآمد مشمول قطعی شده (قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی (مجموع اصلی و متمم) عملکرد سال 1391 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هر کدام بیشتر از مبلغ سی میلیارد و بیشتر باشد.

پورامیدی ادامه داد: گروه دوم شامل مودیانی است که مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی (مجموع اصلی و متمم) عملکرد سال1391 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد هر کدام بیشتر از مبلغ ده میلیارد و تا سی میلیارد ریال باشد.

وی ابراز کرد: همچنین مودیانی که در گروه های اول و دوم قرار نمی گیرند جزو گروه سوم محسوب می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگر این است که بر اساس قانون در مواردی که یک شغل خاصی صرفا ارایه خدمات باشد،در پرداخت مالیات50 % مبالغ تعیین شده ملاک عمل می باشد.

پورامیدی تصریح کرد: دارندگان کارت بازرگانی(واردکنندگان و صادرکنندگان)، صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی و بهره برداری معادن دارای جواز تاسیس و پروانه بهره برداری از وزراتخانه ذی ربط، صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر، بیمارستان ها و زایشگاه ها و کلینیک های تخصصی و صاحبان مشاغل صرافی و فروشگاه های زنجیره ای دارای مجوز فعالی وزارتخانه ذی ربط فارغ از حجم فعالیت جز مودیان گروه اول محسوب می شوند. 

وی در ادامه به شرایط توافق در قانون جدید اشاره کرد و گفت: صاحبان مشاغل گروه سوم که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 1395 حداکثر مبلغ یک میلیارد و 560میلیون  ریال باشد، مشمول توافق قرار می گیرند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین توضیح داد: این گروه از مودیان با افزایش8 % نسبت به مالیات قطعی شده عملکرد سال1394 مشمول توافق می باشند و همچنین شرط مهم برای توافق نیز قطعی شدن عملکرد سال1394 آنان است.

پورامیدی با اشاره به قطعی شدن 25هزار پرونده مودیان عملکرد سال 1394 این اداره کل گفت: با این شرایط مناسب ما آمادگی لازم را برای انجام حداکثر توافقات برای عملکرد سال1395 داریم و این فرصت خوبی برای مودیان محترم می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز