افسر کشیک آتش نشانی قزوین خبر داد:

مهار حریق گسترده کارگاه و نمایشگاه مبلمان با تلاش آتش‌ نشانان قزوین

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۳:۲۶:۲۶
کد خبر: ۵۶۹۵۵۱
مهار حریق گسترده کارگاه و نمایشگاه مبلمان با تلاش آتش‌ نشانان قزوین
افسر کشیک وقت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از مهار حریق گسترده کارگاه و نمایشگاه مبلمان با تلاش آتش‌ نشانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حمیدرضا ململی افسر کشیک وقت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع آتش سوزی در نمایشگاه و کارگاه مبل سازی در جاده قدیم قزوین بعد از پل شرکت نفت، پنج ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام و موفق به اطفای حریق در این حادثه شدند.

 ململی در تشریح جزییات این حادثه اظهار کرد: در پی تماس شهروندان و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی قزوین بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های شماره یک، 2، سه، چهار و هفت را به همراه چندین واحد سنگین عملیاتی و واحد آبرسان به محل حادثه واقع در جاده قدیم قزوین بعد از پل شرکت نفت، شهرک شهید رجایی رهسپار کرد.

وی افزود: در جریان این حادثه، کارگاه و نمایشگاه مبلمان به مساحت تقریبی 600متر مربع به دلایل نامشخصی طعمه حریق می گردد، به نحوی که در زمان رسیدن نیروهای عملیاتی کارگاه در شعله وری کامل قرار داشته و به علت وجود حرارت بالا در قسمت هایی از محل حادثه، سقف و دیواره های کارگاه نیز تخریب و موجب گسترش بیشتر آتش سوزی شده بود.

افسر کشیک وقت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به حضور تعداد 25نفر آتش نشان و هفت دستگاه خودروی ویژه عملیاتی در محل حادثه افزود : آتش نشانان اعزامی بلافاصله پس از رسیدن به محل با استفاده از دستگاه تنفسی و تجهیزات ویژه اطفای حریق به مرکز آتش سوزی نزدیک شده و با رعایت کامل نکات ایمنی، اقدام به شیلنگ کشی کرده و پس از قطع جریان برق و گاز محل، از چندین قسمت مشغول خاموش کردن شعله های آتش شدند.

وی همچنین با اشاره به حضور عوامل امدادی اداره برق – گاز – آب و نیروی انتظامی و اورژانس در محل حادثه ابراز کرد: نیروهای عملیاتی سرانجام با تلاش بسیار موفق شدند در کوتاه ترین زمان ممکن شعله های سرکش آتش را کاملا مهار و از گسترش و سرایت حریق به سایر مغازه ها و کارگاه های مجاور ممانعت به عمل آورند.

ململی یادآور شد: آتش نشانان به منظور جلوگیری از شعله وری مجدد نسبت به جداسازی و سرد کردن کامل وسایل موجود اقدام کرده و پس از تخلیه دود و ایمن سازی کامل محل، نسبت به تحویل کارگاه به نیروی انتظامی و مالک اقدام کرده و به ماموریت خود پایان دادند.

این مقام مسوول در پایان با اشاره به اینکه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید افزود: تنها یکی از آتش نشانان در جریان این حادثه از ناحیه دست دچار جراحت جزیی گردید که بلافاصله جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شد .

ململی خاطر نشان کرد: علت وقوع این آتش سوزی از سوی کارشناسان واحد علت یابی سازمان آتش نشانی قزوین در دست بررسی می باشد.

آتش نشانی (4)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز