استاندار مازندران عنوان کرد:

رونق تولید و اشتغال با اجرای ۱۶ برنامه اقتصادی در مازندران

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۵:۲۸:۴۹
کد خبر: ۵۶۹۶۴۲
رونق تولید و اشتغال با اجرای ۱۶ برنامه اقتصادی در مازندران
رونق تولید و اشتغال با اجرای 16 برنامه اقتصادی در مازندران اولویت های اقتصادی استان در سال 96 با حضور استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ ربیع فلاح جلودار در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان با محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته ی تهران، عنوان کرد: ملت بزرگ و انقلابی ایران مشکلاتی بسیار بزرگتر را با توفیق و سربلندی پشت سر گذاشته است و هرگز مرعوب تحرکات سخیف دشمنان نخواهد شد.

استاندار با بیان این که تیم های زیادی برای آسیب زدن به کشور طی سال های گذشته تشکیل گردید که تحرکات آنها یا دفع و یا در نطفه خفه شد، افزود: حادثه روز گذشته در تهران تاکیدی بر قدرت کشور در کنترل هر گونه اخلال و انجام تحرکات تروریستی بود و سیستم های امنیتی و اطلاعاتی کشور اکنون بر اوضاع اشراف دارند و مسلط هستند و همه چیز تحت کنترل است.

ربیع فلاح با اشاره به این که همه باید رهرو راه امام راحل و شهدای والامقام باشیم و از نیروهای خدوم در مسیر صیانت از امنیت کشور قدردانی نماییم، گفت: این حادثه غیر انسانی موجب تحکیم اراده و انسجام ملی خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به این که مردم در انتخابات های گذشته نشان دادند در راستای حمایت از نظام،  تداوم آرمان های انقلاب و پیروی از منویات مقام معظم رهبری در صحنه هستند، یادآور شد: در ماه های پایانی کار دولت یازدهم همه باید به دور از حاشیه ها و اظهار نظرهای نادرست تمام اهتمام خود را در جهت تداوم توسعه استان در بخش های مختلف مصروف نمایند.

استاندار با اشاره به طرح اولویت های 16 گانه اقتصادی استان در سال 96 با بیان این که محورهای تعیین شده در تداوم برنامه های گذشته به منظور تقویت تولید، اشتغال، سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان است، تصریح کرد: سیاست های اقتصادی تعیین شده در سال 96 در چارچوب 5 بسته رونق تولید در سال جدید اجرایی خواهد شد.

استاندار با توجه به تکلیف دولت در ایجاد یک میلیون شغل در سال بر اساس برنامه ششم توسعه، خاطرنشان ساخت: برش استانی اشتغال بر اساس تکلیف، ظرفیت ها و توانمندی های استان تدوین شود.

وی در ادامه بر تهیه برش استانی برنامه ششم توسعه در بخش های مختلف و تعیین نقش و وظایف دستگاه های مسئول تاکید کرد و اظهار داشت: مازندران تنها در سایه وحدت و هم افزایی به توسعه می رسد و توفیقات سال های گذشته در استان با تکیه بر همین منش بدست آمد.

حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، نیز در این جلسه از اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، توسعه پایدار اقتصاد روستایی، گسترش مراودات تجاری با سایر کشورها، فعال نمودن واحدهای تولیدی راکد و دارای تولید کمتر از ظرفیت اسمی، تعیین و تکلیف واحدهای تولیدی تملیک شده توسط شبکه بانکی، حمایت از سرمایه گذاری داخلی، حمایت از سرمایه گذاری خارجی، توسعه صادرات غیر نفتی، افزایش نقش مراکز خدمات سرمایه گذاری، افزایش نقش ستاد تنظیم بازار، مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی، تعاونی مرزنشینان، فعال نمودن کارگروه اشتغال استان، ارتقاء نقش شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اثر بخش کردن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تدوین و اجرایی نمودن آمایش سرزمین به عنوان 16 محور اولویت های اقتصادی استان در سال 96 ابلاغی از سوی وزارت کشور یاد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز