استاندار در جلسه شورای بانک های قزوین:

نرخ بیکاری در قزوین به ۱۰.۹درصد رسید

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۱۱:۳۳:۲۱
کد خبر: ۵۸۴۰۷۱
نرخ بیکاری در قزوین به ۱۰.۹درصد رسید
استاندار قزوین از کاهش نرخ بیکاری در این استان به ۱۰.۹درصد براساس آخرین آمار نرخ بیکاری در بهار امسال سخن به میان آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین که درجلسه شورای هماهنگی بانک های استان سخن کی گفت با اعلام نرخ بیکاری ۱۰.۹درصد بیان کرد: کاهش نرخ بیکاری به این میزان نشان ‌دهنده رونق تولید در استان قزوین است که باید این رویه ادامه داشته باشد.

همتی افزود: به منظور ارایه بهتر تسهیلات به متقاضیان بهین یاب، باید ضمن سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده ها و با استفاده از تجربه سال گذشته، ارتباط موثر و بهینه ای میان کارگروه ها و بانک ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: از تمامی مدیران شعب بانک های عامل استان می خواهیم تا در زمینه ارایه تسهیلات بهین یاب با تمام شعب خود در شهرستان ها هماهنگ باشند.

همتی یادآور شد: از تمامی دستگاه های خدمات رسان از جمله بانک ها دوباره درخواست داریم تا قبل از هر اقدام قانونی خود، استانداری را در جریان امور خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خوشبختانه استان قزوین طی سال های اخیر در بسیاری از زمینه های اقتصادی با نتایج خوبی روبرو بوده است، افزود: اواسط کار دولت یازدهم نرخ بیکاری استان 12.7 درصد بود که با اقدام های خوب صورت گرفته از سوی دستگاه ها و براساس اعلام مرکز آمار، در حال حاضر این نرخ به 10.9 درصد کاهش یافته است.

استاندار قزوین اضافه کرد: این در حالی است که میزان وصول مالیات سال گذشته استان 12هزار میلیارد ریال بوده و در سایر بخش ها از جمله صادرات، افزایش تولید، نشاط و پویایی در جامعه نیز با پیشرفت های قابل ملاحظه ای روبرو بوده ایم.

امیر ایزدی مدیر موسسه مالی ثامن در استان های زنجان و قزوین نیز در این نشست گفت: مشکلات اخیر پیش آمده برای این موسسه طی روزهای گذشته باعث برگزاری تجمعاتی در برابر 600شعبه این موسسه در سراسر کشور شد که با رایزنی های صورت گرفته با بانک مرکزی نگرانی های مردم از این مساله فروکش کرده است.

ایزدی با بیان اینکه در حال حاضر 84هزار سپرده گذار در استان قزوین داریم که دو سوم آنها دارای مبالغ ناچیز و کمتر از 10میلیون ریال هستند، اضافه کرد: با توجه به مشکل نقدینگی موجود در بانک های کشور، براساس تقسیم بندی های صورت گرفته روزانه وجوه بالای 10میلیون ریال را به مشتریان خود پرداخت می کنیم که با تخصیص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی در آینده نزدیک، وجوه پرداختی به مشتریان سرعت بیشتری به خود می گیرد.

نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین هر هفته شنبه ها با حضور استاندار و معاونان اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه های اقتصادی و بانک ها در استانداری به منظور بررسی پرداخت تسهیلات بهین یاب برگزار می شود.

در قالب طرح بهین یاب از سال گذشته طرح ها و واحدهای کشاورزی و صنعتی که نیاز به دریافت نقدینگی داشتند، تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات 18درصدی در سامانه بهین یاب به ثبت رساندند.

نظر شما