رئیس آموزش و پرورش عشایری لرستان:

رشد قابل توجه فضای آموزشی عشایری لرستان در دولت تدبیر وامید

۱۳۹۶/۰۴/۳۰ - ۱۴:۲۱:۱۷
کد خبر: ۵۸۹۳۹۱
رشد قابل توجه فضای آموزشی عشایری لرستان در دولت تدبیر وامید
رئیس آموزش و پرورش عشایری لرستان :در دولت تدبیر و امید ، 50کلاس درس به ظرفیت فضاهای آموزشی عشایری لرستان افزوده شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری لرستان از احداث 50کلاس درس جدید در دولت تدبیرو امید خبر داد و گفت : بهره مند دانش آموزان عشایری از فضاهای آموزشی استاندارد و توسعه عدالت آموزشی در نقاط محروم و کم برخوردار یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش عشایری است.
 

 نصراله بازگیران عشایر را ذخایر انقلاب و از سرمایه های ارزشمند نظام و انقلاب برشمرد و تصریح کرد :  حفظ میراث‌های  ماندگار گذشتگان با  نگاه به آینده از جمله راهبردهایی است که در تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایر ی دنبال می شود . بازگیران بر این نکته تاکید کرد که دانش آموزان عشایری با تکیه بر افتخارات گذشته خود باید آینده ای روشن و امیدوار را ترسیم کنند که در توسعه  و پیشرفت جامعه باشد .

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش عشایری از نظر پراکندگی جغرافیایی وسیع‌ترین منطقه استان است که مسئولیت تعلیم و تربیت فرزندان عشایر را به عهده دارد، اعلام کرد: در لرستان بیش از 150 آموزشگاه سیار وجود دارد که از مناطق عشایری لرستان آغاز و تا مناطق عشایری اندیشمک و دزفول ادامه دارد .

رئیس آموزش و پرورش عشایری لرستان با تاکید به اینکه پراکندگی جغرافیایی در عین بودن فرصت یک تهدید نیز به شمار می‌آید، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل پراکندگی جغرافیایی نمی‌توان امکانات ویژه مورد نیاز را به برخی از مناطق صعب‌العبور و حاشیه استان‌های همجوار ارائه داد.

وی از احداث 50 کلاس درس عشایری توسط خیرین در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: تهیه 120 تخته چادر برای دانش‌آموزان عشایر کوچ‌رو، تعمیر و تجهیز آموزشگاه‌ها، تهیه 200 کیت آموزشی، جابجایی کانکس‌های درس و تهیه 300 قاب عکس جهت تشویق دانش‌آموزان عشایر از دیگر اقدامات خیرین در آموزش و پرورش عشایری استان لرستان بوده است.

بازگیران  تاکید کرد : خدمت به دانش آموزان عشایری از  قداست و کرامت ویژه برخورداربوده  ومایه مباهات و افتخار متولیان تعلیم و تربیت عشایری است .وی ادامه داد : در سال گذشته خیرین طی دو مرحله برای تهیه وسایل ورزشی مدارس شبانه‌روزی عشایری 24 میلیون تومان کمک کرده‌اند.

بازگیران در ادامه افزود : : طی رایزنی‌های صورت گرفته با خیرین مقرر شد  برای آغاز سال تحصیلی جدید  کتابخانه مرکزی آموزش و پرورش  عشایری   احداث و راهبران آموزشی به صورت ماهانه کتاب‌ها را در اختیار دانش‌آموزان عشایری قرار دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز