استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم راه اندازی کارگروه اشتغال در دانشگاه ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۵:۵۹:۲۲
کد خبر: ۵۹۳۶۷۰
لزوم راه اندازی کارگروه اشتغال در دانشگاه ها
با حضور استاندار خراسان رضوی، جلسه ی شبکه جامع دانشگاه های استان، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که رونق تولید داخلی، توسعه ی اقتصادی و ایجاد اشتغال به عنوان مهمترین اولویت سال جاری است؛ افزود: تمامی دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی ، عمومی و مراکز آموزش عالی باید در این خصوص ایفای نقش کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه و بروز چالش هایی در حوزه های تولید، اشتغال و موضوعات اجتماعی، استفاده از ظرفیت دانایی استان برای حل آن ها یک ضرورت و واجب عینی است.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که در سال 94 موفق به ایجاد 36 هزار فرصت شغلی در استان شدیم اظهار داشت: این میزان برای سال گذشته به 97 هزار و 800  مورد ارتقا یافت. 

رشیدیان تاکید کرد: رونق اشتغال با کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق ارتباط مستقیمی دارد به گونه ای که در سال 93، جایگاه طلاق خراسان رضوی در کشور اول بود؛ در سال 94 به رتبه سوم و طی سال گذشته به رتبه هشتم تنزل پیدا کرد.

وی ادامه داد: این توفیق به مدد همراهی دولت، بخش خصوصی و مردم در ایجاد اشتغال و همچنین اجرای طرح های  مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی؛ حاصل شد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تعداد قابل توجه دانشجو در استان و حجم فارغ التحصیلان جویای کار، اظهار داشت: دانشگاه ها باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند و نهادهای دولتی نیز می بایست در این مسیر، مساعدت کنند.

رشیدیان به هدف گذاری ایجاد 80 هزار شغل از طریق مراکز آموزش عالی در استان طی سال جاری اشاره و تصریح کرد: باید کارگروه ویژه ی اشتغال در  دانشگاه ها شکل بگیرد.

وی با بیان این که می بایست به همین منظور " بانک ایده و پیشنهادات اشتغال " در دانشگاه ها راه اندازی شود؛ خاطر نشان کرد: آن دسته از پیشنهاداتی که در کارگروه اشتغال دانشگاه بررسی شده و  قابلیت اجرایی شدن داشته باشد؛ حمایت و عملیاتی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی به تخصیص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی در کشور اشاره کرد و افزود: 480 میلیارد تومان از این محل، به خراسان رضوی اختصاص یافته که در قالب سرمایه ی ثابت می توان به  شرکت های اشتغالزای دانش بنیان پرداخت کرد.

رشیدیان با اشاره به امضا تفاهم نامه طرح تکاپو ( برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار ) با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارتباطات در مشهد مقدس با 320 میلیارد تومان سرمایه، تاکید کرد: از این اعتبار باید به نحو شایسته ای استفاده شود.

وی اظهار داشت: مشهد مقدس به دلیل وجود مضجع شریف رضوی سالانه میزبان بیش از 27 میلیون زائر داخلی و خارجی است که علاوه بر استفاده از ظرفیت گردشگری دینی در حوزه ی ساماندهی بازار سوغات و ارائه ی تولیدات داخلی نیز باید با جدیت و برنامه، ورود کرد.

برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی و تقویت ارتباط مراکز دانشگاهی با صنعت و کارآفرینان، از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی در این جلسه بود. 

 

نظر شما