گاز عسلویه به مازندران رسید؛

جشن پایداری گاز در دهه کرامت

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۱:۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۹۳۸۲۴
جشن پایداری گاز در دهه کرامت
پس از سال ها انتظار بالاخره با همت جهادی و تلاش شبانه روزی مهندسان و جهادگران شرکت گاز مازندران عملیات انتقال گاز عسلویه به ساری به پایان رسید.

پس از سالها انتظار بالاخره با همت جهادی و تلاش شبانه روزی مهندسان و جهادگران شرکت گاز مازندران عملیات انتقال گاز عسلویه از مسیر قوشه – دامغان – کیاسر به ساری به پایان رسید و با انجام 170 کیلومتر لوله گذاری به قطر 42 اینچ با ظرفیت تامین گاز به حجم 40 میلیون متر مکعب گاز در روز، زمینه پایداری گاز در استان فراهم گردید .

خبرگزاری برنا؛ ساری- با اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر 8200 میلیارد ریال گامی بلند برای پایان دغدغه افت فشار گاز در فصل زمستان گرفته شد و مطمئنا وجود گاز مناسب در استان زمینه سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های پتروشیمی و پالایشگاه را در استان ایجاد خواهد کرد.

یکی از ثمرات مهم این طرح، گازرسانی به 150 روستای چهاردانگه و شهر فریم و 56 روستای دودانگه است از سوی دیگری به دلیل پایداری گاز عملیات گازرسانی به 456 روستا به سرعت در حال انجام است که برخورداری این روستاها از گاز زمینه حفظ جنگل های هیرکانی و منابع طبیعی را هم فراهم می کند.

در سایه اقدامات شایسته دولت و و امید و در یک اقدام فراگیر 120 پیمانکار شرکت گاز به طور همزمان در حال اجرای طرح های گازرسانی به روستاهای مازندران هستند و خدا را شاکریم که در این مسیر تا پایان سال 97 تمامی مناطق مازندران از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

علاوه بر شاهکار بزرگ دولت تدبیر و امید در رساندن گاز عسلویه به مازندران از سال 92 تا 96 اقدامات شرکت گاز برای توسعه شبکه های گاز بی نظیر و بی سابقه است.

4100 کیلومتر اجرای شبکه گاز با 157240 انشعاب، کاری عظیم و درخور تقدیر است در این مدت 746 روستای جدید از نعمت گاز برخودار شدند و 456 روستای دیگر هم به زودی به جمع دارندگان گاز خواهند پیوست.

در نتیجه این اقدامات ارزشمند با هزینه 13400 میلیارد ریال تعداد 410000 خانوار مازندرانی از نعمت گاز برخوردار شدند.

براستی رسیدن گاز عسلویه به مازندران روز جشن و شادمانی است، روزی که نویدگر پایان افت فشار گاز و قطعی گاز در سرمای زمستان است، روزی که تجلی استقلال گازی مازندران و پایان واردات روزانه حدود 10میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان است، روزی که لبخند رضایت بر لبان مردم عزیز، صبور و فهیم مازندران به ویژه مردم زحمتکش و پرتلاش روستاها نقش خواهد بست، روزی که باید به جهادگران عرصه خدمت به مردم و دولت خدمتگزار خداقوت و تبریک گفت و قدر این خادمان سرافراز ملت را دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز