معاون اقتصادی استاندار مطرح کرد:

واگذاری مجوزهای سرمایه گذاری طی ۱۵روز به متقاضیان

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۱:۲۱:۵۵
کد خبر: ۵۹۳۸۲۵
واگذاری مجوزهای سرمایه گذاری طی ۱۵روز به متقاضیان
معاون اقتصادی استاندار از واگذاری مجوزهای سرمایه گذاری طی 15روز به متقاضیان جهت انجام امور مربوطه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در  نشست ستاد سرمایه گذاری استان گفت: فرایند پاسخ به تقاضاهای سرمایه گذاری کوتاه و مجوزهای لازم حداکثر ظرف ۱۵روز صادر می شود.

حبیبی افزود: ستاد سرمایه‌ گذاری استان با چهار دستورالعمل شامل فرآیند صدور مجوز با ارائه فلوچارتی از طریق مرکز خدمات سرمایه‌ گذاری استان جهت تسریع امور سرمایه‌ گذاران انجام گرفته تا با هماهنگی این فلوچارت با مصوبات وزارت کشور فضای بهتری جهت سرعت بخشی به امور بخش سرمایه‌ گذاری ایجاد شود.

وی گفت: مصوبه اول این جلسه در بحث اهمیت سرمایه‌ گذار، تکمیل و بررسی فرم‌ های ارزشیابی و تایید صلاحیت سرمایه‌ گذار توسط مرکز خدمات سرمایه‌ گذاری استان است که این فرم‌ ها شامل شاخص‌ هایی از جمله فرم اهلیت سرمایه‌ گذار است که امر اخذ مجوز را تسریع می‌ بخشد.

حبیبی بیان کرد: تعریف و تفکیک پروژه‌ های کلان و پیگیری آن در مرکز خدمات و تمرکز فرآیندهای صدور مجوز فعالیت پروژه‌ های کلان در مرکز سه دستورالعمل دیگر این جلسه است که هریک از این صورت‌ جلسه‌ ها بنا به اهمیت در جذب سرمایه‌ گذار جهت راه‌ اندازی طرح‌ های تولیدی، نیاز به جلسات کارشناسی و هدفمند دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: مدیران و معاونان دستگاه‌ های اجرایی مکلف‌ اند تا سرمایه‌ گذار را به مرکز بررسی پرونده‌ های ارسالی از سوی دستگاه‌ ها معرفی کنند تا ظرف مدت یک هفته این پرونده‌ ها مورد بررسی قرار گیرد و همچنین کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی نیز ظرف مدت یک هفته امور مربوطه را بررسی کرده و پاسخ نهایی ظرف مدت دو روز به شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان ارجاع شود.

حبیبی عنوان کرد: در بحث فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری، طرح‌ هایی که هنوز کامل نیست تا بتوان سرمایه‌ گذار را به بنگاه‌ های اقتصادی معرفی کرد، دستگاه‌ های متولی شامل جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری سایر دستگاه‌ های مربوط همچون اداره برق و اداره آب و فاضلاب هماهنگی‌ های لازم را جهت اجرای طرح‌ های مربوطه انجام دهند تا امور مربوط به اجرای طرح‌ ها سرعت بیشتری یابد.

وی مطرح کرد: سازمان برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی نیز تمام اطلاعات مربوط به طرح‌ های اجرا شده در استان را به طور علمی و کارشناسی شده جمع‌ آوری کرده و در قالب یک کتابچه به زبان‌ های مختلف ترجمه کرده و از طریق انتشار این کتابچه‌ ها، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جهت سرمایه‌گذاری در استان جذب نمایند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه افزود: همچنین در جذب فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری در بحث نیروگاه‌ های انرژی بادی و خورشیدی به دلیل نداشتن یک نقشه مناسب، سرمایه‌ گذار دچار تعلل می‌شود و همین امر نیاز فوری استان را جهت طراحی یک نقشه دقیق از مناطق مورد هدف می‌ طلبد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز