امام جمعه ایلام:

تحقق اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال نیازمند عزم و اراده ملی است

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۴:۳۰:۰۴
کد خبر: ۵۹۳۹۳۱
تحقق اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال نیازمند عزم و اراده ملی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در راستای تحقق شعار راهبردی اقتصاد مقاومتی مسئولان و مردم بایستی در یک فضای همدلی و همگامی با عزم و اراده ملی تلاش نمایند.

به گزارش خبر گزاری برنا-ایلام;حجت الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی و نقش ائمه جمعه در تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که در محل فرمانداری ملکشاهی  برگزار گردید اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک شعار راهبردی است که حاصل برآیندی از وضعیت اقتصادی کشور و تنها راه ممکن برای فائق امدن بر چالش های اقتصادی خواهد بود . 
وی افزود: متأسفانه اقتصاد کشور متکی بر صادرات نفتی و مواد خام بنیان گذاشته شده که البته ریشه در رژیم گذشته دارد و بنابراین چنین اقتصادی با چالش های زیادی روبرو است که باید برای آن چاره اندیشی شود .
امام جمعه ایلام افزود: همانطور که امروزپیشرفتهای بزرگ علمی و دانشگاهی ، هوا فضا ،پیشرفت های چشمگیر نظامی و امنیتی و پزشکی مایه عزت و افتخار ملی هستند باید با یک اراده ملی با وحدت و همدلی یک اقتصاد پویا را شکل دهیم.
وی گفت : امروز دشمن آگاهانه در حوزه اقتصادی علیه نظام و ملت ما در حال توطئه چینی است که تنها راه مقابله ما تحقق یک اقتصاد مقاومتی ، مستحکم و متکی بر ظرفیتهای عظیم داخلی است.
حجت الاسلام لطفی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی دارای منابع عظیم انسانی ،منابع طبیعی و خدادادی و موقعیت جغرافیایی استراتژیک است که فرصتهای بی نظیری برای جهش اقتصادی فراهم می سازد .
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مردم و مسئولان با حمایت و مصرف کالاهای ایرانی ضمن تقویت تولید داخل زمینه اشتغال پایدار برای نسل های جوان و نوجوان را فراهم خواهند ساخت .
حجت الاسلام لطفی در ادامه این جلسه افزود : وضع تحریم های متعدد و البته بی خاصیت آمریکاییها را از سر ناتوانی دانست و اضافه کرد: خود سیاستمداران آمریکا به خوبی می دانند که این تحریم ها نتیجه ای جز اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد .
وی ناتوانی آمریکاییها را در رویارویی نظامی با ایران اسلامی را نمود عینی این اقتدار برآورد نمود و عنوان کرد :آنها این واقعیت را می دانند لذا با ایجاد جنگ روانی و حربه های تفرقه افکن درحال توطئه هستند که باید نسبت به این توطئه ها هوشیار بود . 
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد:آنچه که موجب استحکام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی وحدت و همدلی مردم و مسئولان است و در یک فضای وحدت افرین می توان بر تمامی مشکلات پیش رو با سربلندی فائق آمد .
قاسمی فرماندار ملکشاهی در این جلسه  از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان پرداخت و گفت : خوشبختانه نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه شهرستان وآوردن شهرستان از حاشیه توسعه به متن توسعه فراگیر بوده است .

وی در ادامه گفت :از جمله اقدامات ارزنده دولت در خصوص مشکلات زیر ساختی در بحث راه بهره برداری از مسیر ترشابه که تا الان نزدیک ده ملیارد تومان هزینه شده که تا تکمیل نهایی براورد 13 میلیاردتومان شده که به عنوان شریان اصلی و راه دوم کربلا در مسیر ملکشاهی به مهران اقدام مهمی بوده است

وی افزود:در بحث ایجاد شهرک صنعتی قدمهای خوبی برداشته شده در بحث آرسانی بالغ بر 50میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده با احداث سه ایستگاه و یک تصفیه خانه بزودی شاهد تامین آب شرب آشامیدنی سالم 89 درصد از مردم شهرستان خواهیم بود .

فرماندار ملکشاهی اضافه کرد:در بحث طرح فاضلاب شهری با براورد 48 ملیارد تومان اعتباردر دست مطالعه است  و در حوزه سلامت و بهداشت پروژه دی کلینیک با 8 میلیارد اعتبار که تا کنون 50 در پیشرفت فیزیکی داشته ، در مبحث گاز رسانی کل شهرستان با اقدامات صورت گرفته تا پایان سال کل شهرستان تحت پوشش شبکه گازرسانی تا دورترین نقاط شهرستان قرار خواهد گرفت

و ی در ادامه گفت: در بخش توسعه باغات گامها و پژوهشهای مفیدی جهت توسعه برداشته شده که  به زودی با تکمیل و بهره برداری این پروژه ها شاهد توسعه و در مسیر رشد قرار گرفتن شهرستان خواهیم بود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز