"بسطامی "مطرح کرد:

ابزار خرد در بین ما هنر است /رشد چشمگیر هنر در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۳:۳۶:۱۵
کد خبر: ۵۹۳۹۵۴
ابزار خرد در بین ما هنر است /رشد چشمگیر هنر در دولت تدبیر و امید
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه ی نخستین جشنواره ی منطقه ای شعر "رایحه رضوی" گفت : شعر آیینی آینه ی تمام نمای عشق به اهل بیت (ع) است .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ، شیرزاد بسطامی در این مراسم ، با اشاره به اینکه در اندیشه ی ما ایرانیان ، الله همواره توامان با خرد آمده است : ابزار خرد در بین ما هنر است و در این بستر است که شاعرانی همچون فردوسی ، بابا طاهر ، مولوی ، سعدی ، خیام ، حافظ و ... بوجود می آیند .

وی افزود : ما در تعامل با اسلام و قرآن تهذیب و خط را زبان خود کرده ایم و در نظام مقدس جمهوری اسلامی و خاصه در دولت تدبیر و امید ، هنر رشد چشمگیری داشته و شعر ، تئاتر ، موسیقی ، هنرهای تجسمی و سایر رشته های هنری در بستر آزادی و آزادگی به ریل اصلی و طبیعی خود بازگشته اند .

بسطامی  با اشاره به جایگاه ویژه ی اهل بیت(ع) در شعر پارسی و فولکلور ایران ابراز داشت : اگر شعری برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و به خصوص امام رضا (ع) سروده می شود ، از سر ارادت و برخواسته از باور ها و اعتقادات دینی شاعرانی است که در این حوزه خلق اثر می کنند .

وی یادآورشد : امام رضا(ع) امام عشق است و شعر آینه ی تمام نمای عشق به اهل بیت (ع) و برگزاری اینگونه جشنواره ها مسیری است برای اهل طریقت که به سرمنزل مقصود برسند .

بسطامی  گفت : میزبانی امام رضا(ع) افتخاری بزرگ برای ما ایرانیان است و برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری رضوی بهانه ای است برای عرض ارادت به این امام عزیز که انوار نورانی عشق به ایشان در قلب تمام ما درخشش و تابندگی دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز