رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان لرستان :

جوانان به قیمت داشتن اندام عضلانی نفس ورزش را فراموش کرده اند

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۳:۴۷:۱۶
کد خبر: ۵۹۳۹۷۴
محمود امرایی گفت: جوانان نفس ورزش را که همانا سلامت و تندرستی است به قیمت داشتن اندامی عضلانی به دست فراموشی سپرده اند
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ امرایی درکارگاه آموزشی مضرات مواد مخدر و نیروزا در شهرستان دورود ضمن معرفی و دسته بندی داروها و مکمل های موجود در بازار، به مضرات و خطرات تجویز واستفاده بی رویه و خودسرانه این دارو ها از مربیان ومدیران باشگاهای ورزشی خواست تا از فروش و تجویز و دادن هر گونه برنامه های غذایی و دارویی به ورزشکاران خودداری نمایند.
وی افزود: این مجوز تنها در اختیار و صلاحیت پزشکان تغدیه و متخصصین مریوطه می باشد پس می بایست ورزش و ورزشکاران را به سمت ورزش سالم و عاری از مواد مضر سوق داد.
 
امرایی تصریح کرد: ورزش برای سلامت جسم و روان آدمی است و اگر قرار باشد با استفاده نادرست از داروها و مکمل ها سلامت جسم و روح به خطر بیفتد پس بهتر است که اصلا ورزش نکنیم.
 
وی یادآورشد:زمانی نام ورزش همراه با سلامت برده می شد اما متاسفانه امروز در کنار این نام کلمه ورزش سالم نیز بکار برده می شود که این خود حاکی از به بیراهه رفتن رسالت ورزش در بین جوانان و نوجوانانی است که تنها از ورزش عضلات به ظاهر برجسته آن را مد نظر دارند.
امرایی خاطر نشان کرد: جوانان نفس ورزش را که همانا سلامت و تندرستی است را به دست فراموشی سپرده و تنها برای داشتن اندامی عضلانی به هر قیمتی حاضرند تا سلامت روح، جسم و و حتی روان خانواده را بخطر بیاندازند که این مسئله ناشی از عدم آگاهی کافی جوانان و همچنین سواستفادگری برخی از افراد سودجو در این رابطه میباشد.
 
رییس هیئت پزشکی ورزشی استان لرستان  درخواست کرد تا کسانی که به عنوان مربی یا مدیر مسئولیت پرورش جسم جوانان و نوجوانان ما را بر عهده دارند سعی کنند تا رسالت ورزش و شعار آن را همیشه به این عزیزان یادآوری کرده و با در اختیار قرار ندادن این داروها و مکمل ها در باشگاه ها و سالن های ورزشی چه از نظر عرف و چه اخلاقی نه تنها در این جنایت بزرگ شراکت نکرده بلکه در مسیر جاده سلامت و تندرستی این عزیزان را با آموزش های صحیح حمایت و یاری نمایند تا جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

 

نظر شما