رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

۱۵میلیون دلار تولیدات استان اردبیل به خارج از کشور صادر شد

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۵:۰۳:۵۴
کد خبر: ۵۹۴۰۵۳
۱۵میلیون دلار تولیدات استان اردبیل به خارج از کشور صادر شد
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال بالغ بر 15 میلیون دلار از محصولات تولیدی استان به کشورهای خارجی صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش برنا،سید حامد عاملی روز دوشنبه در نشستی با فرماندار نمین با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 56 میلیون دلار از محصولات تولیدی استان به کشورهای خارجی صادر شده بود افزود: عمده صادرات استان که در گمرکات رسمی به ثبت رسیده شامل محصولات کشاورزی ومصنوعات پلاستیک بوده است.
وی بیان کرد: استان اردبیل در زمینه تولید شیرآلات نفت و گاز، قطعات الکترونیکی خودرو، صنایع غذایی و ساختمان جز تولیدکنندگان سرآمد منطقه خاورمیانه به حساب می آید.
وی با اشاره به حمایت دولت از واحدهای تولیدی گفت: علاوه بر واحدهای صنعتی، از این پس واحدهای معدنی و تولیدی نیز می توانند از وام های رونق تولید استفاده کنند.
عاملی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون یک هزار و 160 مجوز سرمایه گذاری صنعتی در استان اردبیل صادر شده ، گفت:این تعداد مجوز معادل 80 درصد کل سرمایه گذاری های صورت گرفته در قبل از سال 92 است.
رییس صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: در همین بازه زمانی بیش از 300 طرح نیمه تمام صنعتی در استان تکمیل و وارد چرخه صنعتی شده اند که خود این رقم معادل 30 کل طرح های قبلی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت وامهای رونق تولید در استان اردبیل باعث تثبیت چهار هزار و 300 موقعیت شغلی شده است ادامه داد:علاوه بر این 460 شغل جدید نیز در استان با پرداخت این وامها ایجاد شده است.
در سال گذشته با حمایت های دولت تدبیر و امید 242 واحد تولیدی راکد در استان اردبیل فعال شده اند. این میزان بیشتر از سهمیه ای است که برای استان تعیین شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز