مدیر کل سازمان انتقال خون لرستان :

کسب رتبه نخست اهدا خون در کشور توسط بانوان لرستانی

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۵:۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۹۴۰۶۴
کسب رتبه نخست اهدا خون در کشور توسط بانوان لرستانی
مدیر کل انتقال خون گفت: سال گذشته 57 درصد خون گیری ها از اهدا کنندگان مستمر بوده که این میزان در 4 ماهه نخست امسال به 67 درصد افزایش یافته است.

  به گزارش خبرگزاری برنا ؛ امید علی عادلی صبح امروز در جشن اهدای خون که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان شهید رحیمی شهرستان خرم آباد برگزار شد، ضمن تبریک روز اهدای خون گفت : نهم مرداد سال 1353 سالروز تاسیس سازمان انتقال خون با هدف ساماندهی، تهیه و تامین خون سالم است.

وی خاطرنشان کرد: از  آن جا که بزرگترین لذتی که فرد می‌تواند تجربه کند لذت گذشت و ایثار است، لذا سازمان انتقال خون برخواسته از بخشش مردم بوده و به نوعی یک سازمان خیریه است.

مدیرکل سازمان انتقال خون با اشاره به شعار سازمان جهانی انتقال خون مبنی بر "نیاز به خون همیشگی است، اهدا کننده مستمر بمان"، تصریح کرد:به منظور کاهش انتقال بیماری‌های عفونی و افزایش کیفیت کار از سال 95 در 5 استان پایلوت کشور که لرستان نیز از جمله این استان‌ها بود ابتدا خون فردی که برای بار اول اقدام به اهدا خون کرده آزمایش شده و پس از سه ماه و در صورت سالم بودن خون فرد برای اهدا همیشگی خون دعوت می‌شود.

عادلی یادآور شد: در چهار ماهه نخست سال 96 هیچ مورد عفونت‌های خونی در بین اهداکنندگان خون دیده نشد.

مدیرکل سازمان انتقال خون با تاکید بر اهدای سلول‌های بنیادی گفت: انتظار می‌رود بانک اطلاعاتی از اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی خون صورت پذیرد تا در مواقع لزوم بتوان از آن استفاده نمود.

این مسئول بیان داشت: پلاکت فریزیس یکی دیگر از پیشرفت‌های سازمان انتقال خون بوده و ضمن افزایش کیفیت کار، از انتقال خون چندین فرد به بیمار جلوگیری کرده و تنها پلاکت‌های یک نفر به بیمار انتقال داده می‌شود.

وی از پذیرش 50 هزار نفری اهدا کنندگان خون خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 36 هزار نفر خون گیری شده و 14 هزار نفر نیز معاف شدند، همچنین 91 درصد از این 36 هزار نفر مرد و 9 درصد بانوان بودند ضمن اینکه که سال گذشته بانوان لرستانی حائز رتبه نخست کشور در زمینه اهدای خون بودند.

عادلی عنوان داشت: سال گذشته 57 درصد خون گیری‌ها از اهدا کنندگان مستمر بوده و این میزان در 4 ماهه نخست امسال به 67 درصد افزایش یافته است.

نظر شما