در همدان و همزمان با هفته دولت ؛

بنیاد ایران‌شناسی افتتاح می‌شود

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۱۳:۳۰:۱۷
کد خبر: ۶۰۴۹۹۶
رئیس بنیاد ایران ‎ شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از افتتاح بنیاد ایران‌شناسی، شعبه همدان در هفته دولت خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محسن جانجان گفت : مرکز بنیاد ایران‌شناسی در استان تهران قرار دارد و شعبه‌هایی از این مرکز نیز در استان‌های مختلف ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از دو سال پیگیری پی‌در پی موفق به اخذ مجوز برای راه‌اندازی این بنیاد در همدان شدیم.

جانجان یادآور شد: در این بنیاد پژوهش‌هایی که درباره تاریخ، فرهنگ، زبان، معماری و سایر ویژگی‌های همدان انجام گرفته است، نگهداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه بافت تاریخی و فرهنگی دارد، افزود: فضا و مکان اداری این بنیاد توسط اداره‌کل میراث فرهنگی استان تأمین شده و تجهیزات لازم نیز با اختصاص اعتباراتی از سوی استانداری و میراث فرهنگی تهیه شده است.

رئیس بنیاد ایران ‎ شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه این بنیاد در خانه تاریخی بیژن واقع در خیابان شریعتی نبش کوچه مشیر قرار دارد، عنوان کرد: تاکنون 100 میلیون تومان اعتبار برای مرمت، تجهیز و راه‌اندازی بنیاد همدان‌شناسی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 70 جلد کتاب پروهشی در زمینه همدان‌شناسی جمع‌آوری و در این مرکز نگهداری شده است، گفت: تا کنون فعالیت‌های پژوهشی بسیاری در این زمینه انجام شده و از این پس تمرکز بیشتری به این مرکز خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز