خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در استان اردبیل شبانه روزی شد

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۸:۲۸:۴۰
کد خبر: ۶۱۴۶۰۴
خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در استان اردبیل شبانه روزی شد
معاون امور اجتماعی بهزیستی از راه اندازی شیفت شبانه خط 123 اورژانس اجتماعی در این استان خبر داد.

به گزارش برنا،خسرو امیدوار روز دوشنبه در نشست تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی استان گفت: با ر اه اندازی این خط ، مراکز اورژانس اجتماعی با مداخله به موقع و اثربخش خدمات خوبی به افراد نیازمند ارائه می کنند.
وی با اشاره به برخی از اقدامات و فعالیت های مربوط به حوزه امور اجتماعی در بهزیستی استان اظهار کرد: حوزه امور اجتماعی در دفتر فوریت های اجتماعی و در بخش مداخله های تخصصی و خدماتی از جمله کودک آزاری ، همسر آزاری ، زوجین متقاضی طلاق ، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ، فراز از منزل ، اقدام به خودکشی و کودکان کار و خیابانی به متقاضیان ارائه می کند.
او با بیان اینکه در مداخله های تخصصی اقدام به موقع و دانش اندوزی و اتخاذ راهکارهای موثر و کارآمد در زمینه کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی اقدامی مطلوب است گفت: اولین گام در شرایط بحرانی انجام مداخلات تخصصی است بنابراین لزوم همدلی و مشارکت دراین رابطه امری اساسی و مهم تلقی می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی بهزیستی اردبیل ، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه خودکشی یکی از مهم ترین اورژانس های روانپزشکی و نشانه ای از بیماری روانی است گفت: در بحث خودکشی مباحثی چون پیشگیری از اقدام و مداخله پیش می آید.
دکتر بهزاد ستاری افزود: افرادی که با این پدیده مواجه هستند باید کاملا تخصصی و علمی به مسائل ورود پیدا کنند تا مهار آسیب ها تسریع یابد.
وی شایع ترین دلایل مربوط به پدیده خودکشی را ناشی از اختلافات خانوادگی ، مشکلات عاطفی ، اقتصادی و جسمی روحی یاد کرد و گفت: بیشترین آمار در خصوص اقدام به خودکشی در مناطق شهری بویژه در مناطق حاشیه شهرها و سکونتگاههای غیر رسمی اتفاق می افتد.
ستاری در بخش دیگری از سخنان خود مداخله بهنگام و مسوولیت پذیری متخصصین در شرایط بحرانی فرد ، کسب دانش ، اطلاعات لازم هنگام رویارویی با پدیده آسیب و اقدامات بعد از مداخله به افراد بویژه به خانواده های آسیب دیده را از دیگر فعالیت های کارآمد و اثر بخش یاد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز