مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

راهپیمایی اربعین را فقط کسانی می‌توانند درک کنند که در آن شرکت کرده باشند

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۲۱:۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۳۱۴۸۱
راهپیمایی اربعین را فقط کسانی می‌توانند درک کنند که در آن شرکت کرده باشند
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: اربعین محلی برای رقابت بر سر ایثار است چراکه در همه جای دنیا آدمها التماس می‌کنند چیزی به دست بیاورند اما در اربعین دنبال آن هستند که چیزی بدهند و خدمتی ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجت‌الاسلام مختار کرمی در یکصد و دومین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان که به منظور بررسی برنامه‌های ماه صفر برگزار شد، گفت : بعضی‌ها با تخریب دیگران به دنبال پست و سمت هستند ولی خدا ناظر همه کارهای ماست و باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

وی افزود: راهپیمایی اربعین یک حرکت عظیم بشری است و دارای مفاهیم زیادی دارد و کسانی می‌توانند آنرا درک کنند که در آن شرکت کرده باشند.

وی خاطر نشان کرد: اربعین حرکت یک امت به سمت عشق و نور است که از حالت سکون در می‌آیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: در اربعین هیچ کس خود را مالک هیچ چیز نمی‌داند و هرکسی هر چه دارد در طبق اخلاص می‌گذارند و همه وابستگی‌ها قطع می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: گرچه راهها پرخطر است اما راهپیمایان در ابعاد بیست میلیونی که در دنیا بی‌سابقه است خطر را به جان می‌خرند.

وی اضافه کرد: مرز بین انسان‌ها در اربعین وجود ندارد و فقیر و غنی و مرد و زن همه همسو و هم جهت هستند و هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد و این همان هدف اسلام است که در اربعین تجلی می‌بابد.

وی با اشاره به اینکه اربعین محلی برای رقابت بر سر ایثار است، بیان کرد: در همه جای دنیا آدمها التماس می کنند چیزی به دست بیاورند اما در اربعین دنبال آن هستند که چیزی بدهند و خدمتی ارائه دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: همه کسانیکه کمک می‌کنند برای خدمتگذاری به زائران اهل بیت و زائران اربعین پاداشی خاص دارند در نزد خداوند متعال و اگر همه ما به لحاظ اداری متعهد به انجام خدمت هستیم به لحاظ فردی نیز اگر در توان داریم، خدمت کنیم.

 

نظر شما