استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مشکل واحدهای صنعتی استان فراتر از نقدینگی است

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۳:۲۶:۵۳
کد خبر: ۶۵۴۶۶۷
مشکل واحدهای صنعتی استان فراتر از نقدینگی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه نباید تمامی مشکلات و چالش‌های فراروی حوزه صنعت را به کمبود نقدینگی گره زد، گفت: با بررسی‌های انجام شده ضعف مدیریت و نداشتن توان رقابت پذیری بیش از مشکل نقدینگی در واحدهای صنعتی راکد استان مشهود بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی محمد احمدی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد  گفت : بسیاری از واحدهای راکد به دلایل دیگر همچون نداشتن توان مدیریت و یا مشکلات حقوقی در واگذاری طرح‌ها از صحنه رقابت خارج شده‌اند.

وی تصریح کرد: کار در حوزه صنعت و مدیریت صنعتی، ظریف و نیازمند هوشیاری، تجربه، آموزش و نیروی انسانی حرفه‌ای و دانش بنیان است و هرکسی نمی‌تواند به‌ویژه در شرایط امروز وارد این عرصه حساس شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه صنعت و بخش کشاورزی سنخیتی با این حوزه‌ها ندارند و مشکل اساسی در شکست و از بین رفتن سرمایه آنها نیز تا حدود زیادی به همین نداشتن تخصص و انگیزه لازم بستگی دارد.

احمدی با تأکید بر اینکه برخی از واحدهای صنعتی انعطاف لازم را برای مقابله با مشکلات ندارند، گفت: حتی برخی از مدیران این کارخانه‌ها با بروز نخستین مشکل کار را رها می‌کنند در صورتی که سرمایه گذار باید توانایی برخورد با مشکلات را داشته باشد.

احمدی افزود: البته مشکلات واحدهای راکد و تولیدی در استان در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و دستورات و تمهیدات لازم برای رونق مجدد آنها اتخاذ خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد در صورت داشتن شرایط لازم وجود ندارد.

هم‌اینک حدود 290 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز