مدیر شرکت آبفای اسدآباد مطرح کرد :

افزایش فسفات و سولفات در آب برخی روستاهای استان

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۱۵:۳۳:۵۰
کد خبر: ۶۶۴۰۵۶
افزایش فسفات و سولفات در آب برخی روستاهای استان
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی اسدآباد اعلام کرد: متوجه افزایش آیتم‌هایی چون افزایش فسفات و کراتین سولفات در آب برخی روستاها از جمله نعمت‌آباد و آهوتپه شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ احد احدی‌اکمل در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اسدآباد، تأکید کرد: در صورت عدم مدیریت منابع آبی در سال‌های آینده با مشکل تأمین آب در شهرستان مواجه خواهیم شد و به طور قطع این امر در مهاجرت مردم از روستاها تأثیرگذار است.

وی اضافه کرد: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی موجب مشکل کمی و کیفی منابع آبی شده و حتی از نظر کیفی با آنالیزهای 6 ماه یک‌بار متوجه افزایش اکثر آیتم‌هایی چون افزایش فسفات و کراتین سولفات در آب برخی روستاها از جمله نعمت‌آباد و آهوتپه شده‌ایم که با چنین روندی در سال‌های آینده نیازمند تصفیه خواهد بود .

احدی‌اکمل با بیان اینکه افت آب‌های زیرزمینی در دشت اسدآباد موجب آن شده که در برخی روستاها دیگر حفر چاه جدید پاسخگو نباشد، یادآور شد: در 15 سال گذشته 45 حلقه چاه حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان را به علت رانش و افت آب‌های زیرزمینی از دست داده‍‌ایم و اگر در حوزه آب کوتاهی کنیم فرزندان و آیندگان با مشکل مواجه خواهند شد .

معاون فرماندار شهرستان اسدآباد نیز با اعلام اینکه دشت اسدآباد منطقه ممنوعه بحرانی شد، اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی لازم کشاورزان را به اصلاح الگوی کشت و بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی از طریق سیستم‌های آبیاری نوین تشویق و ترغیب کرد .

یزدان آزرمی با اشاره به پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اسدآباد افزود: با راهکارهای مناسب می‌توان نسبت به استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر که در دشت دربند رها شده، از طریق کمیته کارشناسی در راستای آبیاری فضای سبز شهر اقدام کرد .

آزرمی در ادامه از نصب 750 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: باید در راستای حفظ منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی به دغدغه‌مندی رسیده و این امر جزء اولویت‌ها برای مردم، جامعه و کشاورزان باشد .

وی با اشاره به برخی چاه‌های غیرمجاز در دشت اسدآباد خاطرنشان کرد: از طریق بحشداران با کمک دهیاران و شوراها می‌توان این چاه‌ها را در سطح روستاها شناسایی و نیز چاه‌های مسدود شده را پایش کرد .

مدیر امور آب شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به 1680 حلقه چاه مجاز در سطح دشت این منطقه تصریح کرد: در حال حاضر 17 حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان وجود دارد که باید نسبت به مسدود ساختن این چاه‌ها اقدام کرد .

ترابیان با اشاره به اینکه تا کنون در شهرستان اسدآباد 205 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و 48 حلقه چاه فاقد پروانه هستند، اظهار کرد: امسال 8000 مترمکعب در زمینه استفاده از منابع آبی دشت اسدآباد صرفه‌جویی داشته‌ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز