مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه:

رشد ۵۷ درصدی واردات کالا به کشور از طریق گمرکات کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۴:۴۶:۳۱
کد خبر: ۶۷۳۲۴۴
رشد ۵۷ درصدی واردات کالا به کشور از طریق گمرکات کرمانشاه
۵۷ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه به کشور طی ۱۰ ماهه امسال رشد کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه در ۱۰ ماهه  سالجاری  بالغ بر ۳۱  میلیون و ۴۰۵ هزار و ۵۴۳ دلارکالا  به وزن ۱۶  هزارو ۹۳۲ تن بوده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۷  درصد و از حیث وزن ۴۴  درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: از مجموع ۳۱ میلیون  و ۴۰۵ هزار و ۵۴۳ دلار کالا  به وزن ۱۶هزار و ۹۳۲ تن، گمرک کرمانشاه با ۱۷ میلیون و ۲۰۶ هزارو ۶۰ دلار کالا به وزن ۶ هزارو ۳۴ تن، بیشترین حجم کالاهای وارداتی استان کرمانشاه را در ۱۰ ماهه سال جاری  به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۶ درصد و از لحاظ ارزش ۷۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال از گمرک پرویزخان نیز ۱۴ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۴۳ دلار کالای وارداتی به وزن ۱۰ هزار و ۸۴۴ تن به داخل کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۶۶  درصد و از حیث ارزش نیز ۳۹  درصد رشد داشته است.

حیدری ادامه داد:  آمار واردات گمرک خسروی نیز ۸ هزار و ۶۴۰ دلار کالا به وزن ۵۲ تن است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۶۰۵  درصد و از حیث ارزش نیز ۱۰۱۵  درصد رشد داشته است.

وی  افزود: در مجموع کالاهای وارداتی به استان کرمانشاه از ۱۶ کشور وارد می‌شود و کشورعراق با ۱۴ میلیون و ۱۸۸  هزارو ۷۵۷ دلار کالا به وزن ۱۰ هزار و ۹۷۷ تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۱۰ ماهه  سالجاری به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: طی مدت یاده شده کشور چین نیز با پنج میلیون و ۱۲۲ هزار و ۷۰۲ دلار وآلمان  با چهار  میلیون و ۱۱۸  هزار و ۷۲۶  دلار درجایگاه دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند.

حیدری افزود: آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، مخزن و منبع، آنتی اکسیدان‌ها، پرس هیدرولیک دندانسازی و کمپرسورهای معدنی بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان کرمانشاه است.

 

 

 

نظر شما