با مشارکت موسسه پیشگامان تمدن نوین اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل

اولین همایش سندرم داون استان اردبیل برگزار شد

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۱:۵۳:۱۷
کد خبر: ۶۹۷۸۶۲
اولین همایش سندرم داون استان اردبیل برگزار شد
اولین همایش سندرم داون استان اردبیل با مشارکت موسسه پیشگامان تمدن نوین اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش برنا، اولین همایش سندرم داون با مشارکت موسسه پیشگامان تمدن نوین اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل و کانون هلال احمر و انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سالن همایش بیمارستان امام خمینی ره اردبیل برگزار شد.

دکتر اخوان اکبری رئیس دانگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل حدود ۱۵۰ نفر مبتلا به سندروم داون هستند که نیاز به توجه سازمانهای دولتی و مردم نهاد و خیرین بزرگوار هستند و همانند سایر افراد جامعه می بایست از حمایت های دولتی و بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد برخوردار باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: خوشبختانه در کشور بستر های خوبی درحمایت از خانواده ها در ابعاد آموزشی و اجتماعی فراهم شده است و میتوان با همکاری سایر ارگان‌های دخیل و افراد خیر موقعیتی را فراهم کرد تا فرشتگان پاک سندروم داون با عواطف و احساسات پاک و خوش قلب بتوانند با دریافت آموزشهای لازم وارد جامعه شده و افرادی اثر گذار باشند.
دکتر اخوان اکبری اظهار امیدواری کردوافزود: دانشگاه در کنار سازمان های متولی آماده کمک های حمایتی از جهت درمانی به این افراد و خانواده های انهاست و تمام تلاش خود را درجهت برخورداری این افراد از حمایت های لازم رابعمل خواهدآورد. گفتنی است این همایش برای اولین بار در استان و در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی، کانون دانشجویی هلال احمر، انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی، برخی از ارگانهای دولتی و سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت استان برگزار شد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در این همایش گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با مشارکت مردم از آمادگی لازم برای ساخت اولین مدرسه برای کودکان سندرم داون برخوردار است.
جواد قرآن‌نویس افزود: چنانچه آموزش و پرورش مدارس استثنایی تعداد دقیق این کودکان را اعلام کند و بر لزوم ساخت این مدرسه تأکید داشته باشد، خیرین مدرسه‌ساز در اولین فرصت برای حمایت از این کودکان مدرسه اختصاصی خواهند ساخت.
وی یادآور شد:در طی روزهای آینده منتظر اعلام نظر نهایی و استعلام انجام پذیرفته از سوی مدیران آموزش و پرورش خواهیم بود تا در صورت موافقت نهایی کلنگ ساخت مدرسه کودکان سندرم داون به زمین زده شود.
گفتنی است؛ در این مراسم اجرای موسیقی زنده توسط گروه «ونداکوب» و قرعه‌کشی ویژه دانشجویان همراه با اهدای جوایز ارزنده از دیگر بخش‌های درنظر گرفته شده در این همایش بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز