نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مقابله با حاشیه نشینی در دستور کار دستگاه های مسئول قرار گیرد

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۲:۲۶:۲۱
کد خبر: ۶۹۷۸۸۲
مقابله  با حاشیه نشینی در دستور کار دستگاه های مسئول قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حاشیه نشینی از موانع اصلی توسعه پایدار شهری است که مقابله با این آسیب اجتماعی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب باید در دستور کار دستگاه های مسئول قرار گیرد.

به گزارش برنا از اراک ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی  در جمع کارکنان اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، افزود: مناطق حاشیه نشین به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از تعادل کافی برخوردار نیست و ساماندهی این مناطق باید محور برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای این مناطق باید منسجم و عقلایی و با توجه به قابلیت های منطقه ای و محلی صورت گیرد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری سایر دستگاه های مربوطه می تواند با اعمال سیاست های تشویقی از قبیل پرداخت تسهیلات و تراکم طبقات نسبت به جذب سرمایه گذاران و ساماندهی مناطق اقدام کند.

امام جمعه اراک بیان کرد: غفلت از مناطق حاشیه نشین، این مناطق را به کانون های بحران تبدیل می کند و دامنه ای از مشکلات جبران ناپذیری را برای جامعه به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تقویت جایگاه معنویت گرایی در شهرک سازی و ساخت و سازهای کشور از جمله زیر ساخت های اساسی همچون مسجد در بافت های جدید و سکونتگاه های تازه تاسیس باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت فقیه را محور وحدت و اتحاد ملی عنوان کرد و گفت: رکن ولایت فقیه موهبتی الهی است که باید شاکر این نعمت بود و با تمام وجود از آن حمایت کرد.

 

نظر شما