راه اندازی اولین تصفیه خانه روستایی در استان

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۱۳:۴۶:۴۶
کد خبر: ۷۰۶۷۵۴
راه اندازی اولین تصفیه خانه روستایی در استان
‌مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین تصفیه خانه فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در روستای "شوتاور" کهگیلویه راه‌اندازی شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ "فیض الله پاسره"  گفت : آبفای روستایی تا کنون اقدامات ارزنده‌ای را در راستای بهره مند شدن روستاها از آب آشامیدنی سالم انجام داده است.

وی بیان کرد: اولین تصفیه خانه فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در روستای شوتاور در بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه راه‌اندازی شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این برای راه‌اندازی این تصفیه خانه فاضلاب روستایی تا کنون 40 میلیارد ریال هزینه شده است.

پاسره عنوان کرد: در این طرح 8 کیلومتر شبکه جمع آوری و 1.5 کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

وی گفت: سایت تصفیه خانه فاضلاب اعم از آشغال گیر، دانه گیر، واحد بی هوازی و نیزار و در نهایت گندزادیی و یا کلرزنی است.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: روستای شوتاور دارای 205 خانوار است که تا کنون 143 خانوار آن به شبکه فضلاب متصل شده و مات بقی نیز تا پایان تیرماه وصل خواهند شد.

پاسره بیان کرد: یکی از دلایل انتخاب روستای شوتاور برای اجرای این طرح وجود چشمه پرآب در پایین دست این روستا بوده است که به دلیل شیب موجود فاضلاب روستا به سمت آن در حرکت بود.

وی افزود: از دیگر دلایل مهم اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب روستای شوتاور می توان به مسائل زیست محیطی، بهداشتی و حفاظت از آب اشاره کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به خشکسالی موجود و کمبود آب این نهاد اقدام به جمع آوری فاضلاب در روستای شوتاور کرده است.

پاسره اضافه کرد: مهمترین دغدغه مردم این روستا ورود پساب تصفیه خانه  به رودخانه و زمین‌های کشاورزی آنها بود.

وی ادامه داد: این فاضلاب مطابق با استانداردهای زیست محیطی پساب، پساب آن وارد محیط زیست می شود و برای کشاورزان منطقه شوتاور به هیچ عنوان جای نگرانی وجود ندارد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در سالجاری از طریق بانک توسعه اسلامی در دو روستای طولیان در دهدشت و تنگ آری در بویراحمد  نیز طرح تصفیه خانه فاضلاب روستایی اجرا خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز