هشدار‌جدی اورژانس لرستان؛

مراقب قارچ‌های سمی باشید/ مسمومیت ۱۷ نفر در لرستان

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۰:۳۲:۵۴
کد خبر: ۷۰۷۴۴۹
مراقب قارچ‌های سمی باشید/ مسمومیت ۱۷ نفر در لرستان
دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص خطر مصرف قارچ های سمی در استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ دانشگاه علوم پزشکی لرستان  در این هشدار اعلام کرده است: در روزهای ابتدایی سال متأسفانه شاهد چند مورد مراجعه به اورژانس ها براثر مصرف قارچ سمی در استان لرستان هستیم که متاسفانه مشکلات زیادی برای هم استانی‌های عزیز فراهم آورده است.

فصل بهارهمگام با بارندگی‌های بهاری و رویش قارچ در دامنه کوه‌ها و جنگل‌ها وطبیعت باعث حضور مردم جهت استفاده از قارچ های روییده شده در کوهستان و جنگل ها می‌شود.

این موضوع باعث می‌شود که هم استانی‌های عزیز بدون اطلاع از سمی یا غیر سمی بودن قارچ مبادرت به مصرف آن کنند که در نتیجه مواردی از جمله مسمومیت های گزارش شده که می‌تواند خطرناک و حتی منجر به مرگ شود، به وجود می ‌ید.

در صورت مشاهده‌ی هر گونه علائم پس از مصرف قارچ از جمله حالت تهوع، استفراغ، دل پیچه، بی‌حالی و خواب آلودگی حتما به اورژانس مراجعه نمایید.

برپایه این گزارش ؛بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور تا ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، ۱۷ لرستانی به دلیل مسمومیت با قارچ های سمی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶ نفر در بیمارستان بستری شده اندو 3 نفر از خرم آباد به شیراز اعزام شدند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز