نیاز درختان مناطق گرمسیری به آبیاری

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۱۱:۳۰:۴۹
کد خبر: ۷۰۸۲۴۹
نیاز درختان مناطق گرمسیری به آبیاری

به گزارش خبرگزاری برنا؛  مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: براساس نظر کارشناسان هواشناسی کشاورزی، با توجه به کاهش بارش‌ها و افزایش دمای هوا باغ‌های مناطق گرمسیری استان کرمانشاه با توجه به نیاز و نوع درختان باید آبیاری شوند.

محمد خسروی ادامه داد: کارشناسان شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث و باباجانی لازم است نسبت به پایش مناطقی که سابقه ظهور پوره ملخ بومی دارند مبادرت کرده و کشاورزان و باغداران را ترغیب به مبارزه با آفت مذکور کنند.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه گفت: مبارزه با سوسک‌های گرده خوار و شته‌ها در مزارع کلزا و باغ‌ها در صورت مشاهده مطابق نظر کارشناسان محل بویژه در مورد سموم مناسب توصیه می‌شود.

خسروی ادامه داد: در آن دسته از مزارع نخودی که دچار ماندآبی شده اند ایجاد نوارهای زه کش در حاشیه و یا مرکز مزارع با در نظر گرفتن شیب زمین باید صورت گیرد.

وی افزود: عملیات محلول پاشی در باغ‌ها با این شرط که 24 ساعات قبل و بعد از آن بارندگی نباشد، انجام شود و  مزارع گندم و جو از نظر بیماری‌های برگی نظیر زنگ‌ها به خصوص زنگ قهوه‌ای مورد پایش قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه علائم نظیرجوش های با آرایش غیرخطی روی برگ ها مراتب را برای اتخاذ تصمیم مناسب به مراکز خدمات گزارش دهند.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه اظهار داشت: مزارع نخود اعم از پاییزه و بهاره بواسطه مساعد بودن شرایط بروز بیماری برق زدگی بازدید شده و در صورت مشاهده لکه و مواضع خاکستری رنگ به منظور مقابله با آن از نظر کارشناسان محل بهره گرفته شود.

خسروی گفت: مبارزه با پوره سن گندم در نقاط گرم و معتدل تداوم یافته و در نقاط سرد آمادگی های لازم در این زمینه کسب شود.

وی  در رابطه با پیش بینی وضعیت هوا افزود: هوای استان کرمانشاه امروز و فردا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر، وزش باد و در برخی نقاط رگبار باران رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه گفت: شرایط ناپایدار امروز و در نواحی شمالی و شرقی استان کرمانشاه نمود بیشتری دارد و بارش ممکن است در پاره‌ای نقاط با رگبار تگرگ نیز همراه شود.

وی افزود: استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز