استاندار خراسان رضوی:

۷۲ درصد پروژه های نیمه تمام مانده دولت قبل به انجام رسید

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۰۹:۵۲:۱۷
کد خبر: ۷۱۶۳۵۸
۷۲ درصد پروژه های نیمه تمام مانده دولت قبل به انجام رسید
استاندار خراسان رضوی گفت : تا کنون بیش از ۷۲ درصد پروژه های نیمه تمام برجای مانده از دولت قبل طی حدود ۵ سال گذشته به انجام رسیده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ، علی رضا رشیدیان در این زمینه افزود : در شروع دولت تدبیر وامید بالغ بر یک هزار و 805 پروژه نیمه تمام باقی مانده بود که تا کنون با همه مشکلات مالی ومحدودیت ها ، بخش عمده آنها به انجام رسیده است.

 وی عنوان کرد : این حجم پروژه نیمه تمام باقیمانده به دلیل عدم تامین منابع مالی برای این طرح ها در سال های قبل و شروع مستمر پروژه های جدید در آن زمان بود که موجب افزایش پروژه های به سرانجام نرسیده شد.

 وی اظهار کرد : هم اکنون از یک هزار و 800 پروژه ، حدود 520 مورد باقی مانده است که امید است با تخصیص مناسب منابع این تعداد هم به سرانجام رسیده و مردم از خدمات آن بهره مند شوند.

استاندار تصریح کرد : در استان هم طبق تصمیم دولت تدبیرو امید، بنا بر تکمیل این طرح ها گذاشته شده از این رو در شروع پروژه های جدید هم سعی شد بنا به نیاز و اضطرار اقدام شود.

 وی با بیان اینکه به طور معمول همواره تعدادی پروژه نیمه تمام وجود دارد ، گفت : به طور طبیعی برخی از طرح ها به دلیل گستره کار ونیز تامین منابع یک ساله به انجام نمی رسد و بخشی هم ملی است .

 رشیدیان اظهار کرد : در این میان از 520 پروژه نیمه تمام باقی مانده از دولت قبل تعداد معدودی پروژه های ملی هستند که با ماهیت فرا شهرستانی و فرااستانی در بازه زمانی طولانی تری احداث می شوند.

 وی از جمله آنها را پروژه های حوزه جاده ای، ریلی ، یا خطوط انتقال برق ، گاز ، نیروگاه ها عنوان کرد که نیاز مالی بیشتری دارند و استان نقش تعیین کننده چندانی در اجرای آنها ندارد و چند سال در فهرست پروژه های نیمه تمام تکرار می شوند.

 استاندار خراسان رضوی گفت : باند دوم مسیر جاده ای مشهد – سرخس ، باند دوم پروژه مشهد – تربت جام – تایباد - دوغارون ، راه جدید دوغایی – درگز ، راه آهن مشهد – زاهدان ،  راه آهن مشهد – گرگان و غیره از آن جمله است.

وی تصریح کرد : در این میان به تناسب شرایط پروژه های نیمه تمام دارای اولویت به صورت ویژه مورد توجه و پیگیری قرار گرفته و عمده آنها بهره برداری شده است.

 رشیدیان پروژه های بخش بهداشت و درمان چون بیمارستان های فریمان ، خلیل آباد ، گناباد ، سبزوار ، امام رضا (ع) در مشهد و نیز در طرح های حوزه آب مثل سدهای بار ، قره تیکان ، چهچهه، ابیورد ، ارداک و تصفیه خانه های خین عرب ، التیمور و در بخش راه آهن جاده تربت حیدریه – خواف – سنگان را ذکر کرد که به انجام رسیده است.

 وی ابراز امیدواری کرد : پروژه های نیمه تمام باقیمانده هم در مدت مشخصی به سرانجام مطلوب برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز