افتتاح اولین آکادمی پتانک در یاسوج

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۳:۵۶:۱۲
کد خبر: ۷۱۷۴۸۵
افتتاح اولین آکادمی پتانک در یاسوج
طی آئینی در محل زمین‌های خاکی مجموعه شهدای دولت آباد یاسوج و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، حکمتی اصل معاون توسعه ورزش، عنبری رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان و مسئولین ستادی ورزش و جوانان استان برگزار شد، اولین آکادمی پتانک در یاسوج افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

به گزارش خبرگزاری برنا ، شاپور عنبری، رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ضمن تشکر از حمایت های مدیرکل ورزش وجوانان استان در راه اندازی این آکادمی گفت: آکادمی پتانک یاسوج بعد از استانهای تهران، شیراز، بوشهر، چهارمین اکادمی افتتاح شده در کشور است . 

وی با بیان اینکه آکادمی پتانک استان با اعتبار 10میلیون تومان در زمینی به مساحت 400 متر احداث شده است، افزود: رشته پتانک از کشور فرانسه وارد کشورشده و این رشته حدود 16 سال در ایران مشغول فعالیت است . 

عنبری اظهارکرد: این بازی در زمینی به مساحت های 15 در 4متر بصورت استاندارد و 12 در سه متر در حال برگزاریست . 

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد : رشته پتانک در زمینی به مساحت 6تا 10متر برای آقایان و 5تا 8 متر برای بانوان برگزار می شود . 

عنبری تصریح کرد: در حال حاضر در شهرهای یاسوج و گچساران این رشته در حال فعالیت است و امیدوارم با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان در دیگر شهرهای استان این رشته فعال شود . 

وی از کسب مقام های قهرمانی توسط بانوان ورزشکار استان در مسابقات قهرمانی کشور در بوشهر و شیراز خبر داد و بیان کرد: آزاده قشقایی، خدیجه مظهری و الهام داوود وندی در مسابقات قهرمانی موفق به کسب مقام های اول و سوم مسابقات در بخش بانوان شدند و جواز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کردند . 

همچنین سید محمدتقی علوی، مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تشکر از هیات بولینگ و بیلیارد استان گفت: بعد از فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد اولین استانی است که اکادمی پتانک در آن احداث شده است . 

وی افزود: با توجه به نوپا بودن این رشته در استان، با حمایت فدراسیون و هیات استان تلاش خواهیم کرد زمینه فعالیت این رشته در دیگر شهرهای استان مهیا کنیم . 

علوی جوانان استان را دارای ظرفیت و پتانسیل در رشته های ورزشی دانست و از حضور سه ملی پوش هم استانی در رقابتهای قهرمانی جاکارتای اندونزی خبر داد . 

در این مراسم توسط مدرس و قهرمانان این رشته مقررات و قوانین برگزاری این رشته به شرکت کنندگان آموزش داده شد . 

آکادمی پتانک شهر یاسوج در محل چمن شماره 2 مجموعه شهدای دولت آباد یاسوج احداث شده است . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز