شناسایی ۲۱ کودک کار در دو ماهه امسال در همدان

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۳:۵۸:۰۲
کد خبر: ۷۱۷۴۸۷
شناسایی ۲۱ کودک کار در دو ماهه امسال در همدان
22 خرداد، مصادف با 12 ژوئن روز جهانی منع کار کودک با شعار "همه کودکان حق دارند در امنیت و آرامش تحصیل کنند نه اینکه کار کنند" است و به مناسبت این روز اداره کل بهزیستی استان همدان در یک همایش و جشنی برای کودکان کار و مادران آنها در آرامگاه بوعلی آنها را در کنار هم جمع کرد و علاوه بر برنامه‌های مختلف سرگرم کننده مسابقه نقاشی با موضوع «کودک و بازی» برای آنها برگزار کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سرپرست گروه نمایشی «عمو صفا و گیگیلی ها» که مجری این برنامه بود هدف از برگزاری این جشن را ایجاد شور و نشاط میان کودکان کار و تغییر دیدگاه جامعه نسبت به آنان دانست و گفت: روز جهانی کودک بهانه ای است تا بزرگترها به این مهم پی ببرند که کودکان کار با چه مشقت هایی نان آور خانواده هستند و باید همه ما دست گیرشان باشیم.

حمیدرضا کاظمی«عمو صفا» در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مهمترین کاری که جامعه در قبال این افراد باید انجام دهد، احترام است، افزود: جامعه باید به سمت و سویی برود که هیچ کودک کاری وجود نداشته و کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست مانند هم سن های خودشان به بازی و شادی مشغول شوند و دغدغه مالی نداشته باشند.

وی با اعلام اینکه در این جشن بهزیستی 50 نفر از کودکان کار را دعوت کرده بود، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب این مراسم این بود که برای همه این کودکان بهزیستی جایزه ای در نظر گرفته بود.

وی تصریح کرد: حدود 24 سال است که برای کودکان کار می کنم و طی این سالها هزار و 100 اجرای خیریه داشتیم، از جمله 10 سفر به پل ذهاب که حتی لحظه سال تحویل هم آنجا بودیم، تمام این کار ها فقط یک علت دارد آن هم عشق به کودکان به ویژه کودکان خاص است.

این مجری کودک یادآور شد: اجرا برای کودکان کار حس و حال قشنگ تری دارد، بر همین اساس بود که گروه هنری نقره ای تنان را نیز تشکیل دادیم.

مدیرکل امور اجتماعی بهزیستی استان همدان هم در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته 135 کودک کار در همدان شناسایی شد، گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال 21 کودک کار در همدان شناسایی شده است.

وی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توانمندسازی را از اهداف منع کار کودکان عنوان کرد و افزود: ارتقاء کیفیت زندگی این کودکان در ابعاد مختلف سلامت جسمی و روانی هدف اصلی بهزیستی است.

وی ادامه داد: خدمات ارائه شده به این کودکان توسط یک مددکار حرفه‌ای و یک روانشناس ارشد بالینی انجام می شود که کودکان کار را در دو شهرستان همدان و نهاوند و در مناطقی که کار می‌کنند، مورد شناسایی قرار می‌دهند.

شیران با بیان اینکه یک ارتباط حرفه‌ای توسط این مددکاران با توجه به سن و جنس با این کودکان کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: کودکان و خانواده‌ها پس از شناسایی در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مورد آموزش‌های مختلف خطرات مواد مخدر و سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: همچنین اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های دیگر استان در موارد حاد وارد مداخله روانی اجتماعی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز