رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان :

افزایش ۹۲ درصدی تخت های ویژه /احداث بیمارستان رادیوتراپی برای اولین بار در استان

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۸:۵۱:۲۰
کد خبر: ۷۲۷۷۲۷
افزایش  ۹۲ درصدی تخت های ویژه /احداث بیمارستان رادیوتراپی برای اولین بار در استان
کورش ساکی گفت: با احتساب تخت های مربوط به بخش اعصاب و روان در بروجرد، در استان تقریبا به استاندارد کشوری رسیده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ساکی عصر روز سه شنبه در  مراسم افتتاحیه بیمارستان ۶۴ تختخوابی اعصاب و روان مهرخرم آباد که  با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شده بود اظهار کرد: انقلاب بزرگی در عرصه سلامت با اجرای طرح تحول نظام سلامت ایجاد شده است.

اوافزود:  با حمایت های بی دریغ وزیر محترم سرانه ی تخت درمانی ظرف ۴ سال گذشته از ۰/۸ به ازای هر هزار نفر به ۱/۴  رسیده ایم، تخت های ویژه در این مدت حدود ۹۲ درصد افزایش یافته و کاهش چشمگیری در اعزام ها داشته ایم.

ساکی با بیان اینکه  با افتتاح این بیمارستان ۱۹۳ تخت اعصاب و روان در لرستان داریم،تصریح کرد:  این بیمارستان تنها بیمارستان تخصصی اعصاب و روان در استان و در زمینی به مساحت دو هکتار و با اعتبار ۱۶میلیارد تومان با مساحت ساخت ۴۱۵۰ مترمربع به بهره برداری رسید

او ادامه داد:  این بیمارستان جایگزین بیمارستان ۴۶ تختخوابی امام رضا(ع) است و با ظرفیت بیش از ۱۰۰ تخت را دارد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کاهش مرگ ومیر مادران در استان ،گفت: دو بالگرد داریم که در مناطق صعب العبور حرکت می کنند و رتبه اول پرواز کشوری را داریم و  به دلیل خدمات رسانی به مناطق صعب العبور مرگ و میر مادران در استان به نصف کاهش یافته است.

ساکی بابیان اینکه  حضور و مشارکت خیرین در این مدت در لرستان بی سابقه بوده است ،خاطر نشان کرد:    بیش از ۲۰۰میلیارد تومان جذب اعتبار از خیرین سلامت داشته ایم وامسال ۷۰ میلیارد خیرین کمک کردند.

او با بیان اینکه مرکز طب هسته ای در استان نداشتیم و دو سال پیش آن را افتتاح کردیم ازاحداث و افتتاح  بیمارستان رادیوتراپی  برای اولین بار در استان خبرداد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز