استاندار خراسان رضوی :

سهم ۲۵۹۱ میلیارد تومانی خراسان رضوی از تسهیلات اشتغال کشور در سال جاری

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۱:۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۲۸۲۵۳
سهم ۲۵۹۱ میلیارد تومانی خراسان رضوی از تسهیلات اشتغال کشور در سال جاری
استاندار خراسان رضوی گفت : سهم استان از تسهیلات اشتغال کشور در بخش های مختلف از اشتغال روستایی تا تبصره ۱۶ ،کمک های فنی و اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار و ۹۰۰ میلیاردریال می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد؛ علی رضا رشیدیان در این زمینه افزود : فقط در قالب تسهیلات توسعه اشتغال روستایی امسال سهم اولیه استان 6 هزار و 100 میلیارد ریال تعیین شده است که از این مبلغ هم اکنون 3 هزار و 50 میلیارد ریال آن به استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات برای مناطق مرزی 4 درصد و روستایی بین 6تا 10 درصد است ،اظهار کرد : در این بخش از ابتدای امسال 22 هزار طرح در سامانه کارآ ثبت شده که عمده آنها دارای نواقصی بوده که برای اصلاح بازگردانده شده اند.

 به گفته وی ، 720 طرح هم بعداز انجام کار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

وی عنوان کرد : همچنین 18 هزار میلیارد ریال، میزان تسهیلات اشتغال فراگیر می باشد که تا کنون 350 میلیارد ریال آن در قابل 72 طرح در بانک ها تعیین تکلیف شده است.

 به گفته وی ، رقم تسهیلات تبصره 16 و اشتغال های حمایتی مربوط به دستگاه ها و نهادهایی چون بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) نیز 640 میلیارد ریال می باشد که نسبت به سال قبل 20 درصد رشد دارد.

استاندار افزود : در سال گذشته با تسهیلات این حوزه بالغ بر 16 هزار اشتغال جدید ایجاد شد که نقش مهمی در استقلال بخش قابل توجهی از خانواده های تحت پوشش این نهادها داشته است.

وی تصریح کرد : علاوه بر این ارقام برای رونق تولید و کمک به حفظ و ایجاد اشتغال در این بخش یک هزار و 170 میلیارد ریال نیز در قالب کمک های فنی و اعتباری برای حمایت بخش تولیدی اعم از صنعتی ، گردشگری و کشاورزی تعیین شده است که ظرفیت بالقوه و ارزشمندی در این زمینه می باشد.

رشیدیان عنوان کرد :رقم کمک های فنی و اعتباری در سال گذشته 240 میلیارد ریال بود که آثار خوبی هم در کمک به واحدهای تولیدی و کاهش سود تسهیلات دریافتی آنان داشت .

  وی با بیان اینکه استان در سال گذشته در حوزه اشتغال با ایجاد 123 هزار و 900 اشتغال ، رتبه نخست کشور را در این بخش به خود اختصاص داد ، افزود : استان در سال 96 با اختصاص 16 درصد اشتغال کشوربه خود عملکرد خوبی داشت و به هدف سال نخست برنامه ششم توسعه که ایجاد 123 هزار اشتغال جدید بود، دست یافت .

 وی عنوان کرد : در این میان همچنان با متوسط رشد دو درصدی نرخ مشارکت استان در سال گذشته و افزوده شدن جمعیت قابل توجه به متقاضیان کار و اشتغال ، در حال حاضر 263 هزار جویای کار داریم حال آنکه به تاکید رئیس جمهور در سفر اخیر ، در استانی چون خراسان رضوی با ظرفیت های گسترده و 30 میلیون زائر و مسافر نباید کسی بیکار باشد.

 رشیدیان تصریح کرد : در واقع این شرایط می طلبد در تداوم اقدامات سال گذشته در حوزه تولید ، اشتغال و رونق اقتصاد استان امسال نیز با یک همت همگانی همه حوزه ها بویژه بخش خصوصی در تعامل و همکاری با بخش های دولتی و عمومی و نیز همکاری و مشارکت بیش از پیش بانک ها به موضوع ورود یافته و با استفاده از ظرفیت قابل توجه تسهیلات تعیین شده و مبتنی بر توانمندی ها و منابع استان اقدامی برجسته را شکل دهیم.

 وی با بیان اینکه هدف گذاری امسال برای ایجاد 110 هزار اشتغال جدید است ، گفت : در این راستا تقسیم بندی و تعیین سهمیه شهرستانی و دستگاهی مشخص شده و باید همه بر این امر و استفاده از شرایط موجود برای ارتقا اقتصاد استان و معیشت خانواده ها بهره گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز