معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

سیمان به کلیه آسیب‌دیدگان زلزله به صورت رایگان پرداخت می‌شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۲ - ۱۱:۵۲:۰۲
کد خبر: ۷۲۸۵۰۳
سیمان به کلیه آسیب‌دیدگان زلزله به صورت رایگان پرداخت می‌شود
گرانی مصالح ساختمانی به زلزله‌زدگان فشار چندانی وارد نکرده است و ۸۲ هزار فقره قرارداد اعطای تسهیلات بازسازی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه انعقاد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عزیز الله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات بنیاد مسکن کرمانشاه اظهارداشت: تاکنون ۱۰۷ هزار تشکیل پرونده برای پرداخت وام به زلزله‌زدگان صورت گرفته است که ۱۰۰ هزار مورد جهت عقد قرار داد به بانک‌ها معرفی شده‌اند و جمعاً تا امروز  ۸۲ هزار تن عقد قرارداد شده است.

photo_۲۰۱۸-۰۷-۱۲_۰۸-۴۱-۲۹

او افزود: مابقی متقاضیان وام درمناطق زلزله‌زده در نوبت جهت پرداخت وام می‌باشند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به همه کسانی که در زلزله مسکن‌شان آسیب دیده وام تعلق می‌گیرد به جز کسانی انصراف دهند.

مهدیان ادامه داد: بعضی از اشخاص آسیب دیده در زلزله به دلایل مختلف هنوز برای دریافت وام اقدامی نکرده‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر جهت دریافت وام به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

او به افزایش قیمت مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت مصالح بر روند ساخت‌وساز بی‌تأثیر نیست، اما نوسانات بازار مصالح به مردم فشاری وارد نمی‌کند، پیمانکاران طرف قرارداد ساخت‌وساز هستند که به این منظور تمهیداتی برای پیمانکاران اندیشیده شده که هزینه کمتری برای خرید مصالح پرداخت کنند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر میلگرد و فولاد به اندازه کافی دپو داریم و با تخفیف هم هر چقدر لازم باشد وارد می‌کنیم و اسکلت ساختمان‌های روستایی را با قیمت سال قبل شروع به ساخت کرده‌ایم و هیچ افزایش قیمتی نداشته است.

مهدیان ادامه داد: سیمان به کلیه آسیب‌دیدگان زلزله به صورت رایگان پرداخت می‌شود، می‌توان با قاطعیت گفت که گرانی مصالح به مردم زلزله‌زده و روند کار ساخت‌وساز  فشار چندانی وارد نکرده است.

مهدیان در پاسخ به خبرنگاران، در خصوص وضعیت ساخت واحدهای پیلوت شهری گفت: به دلیل اجبار شهرداری برخی واحدها که حدودا  دو هزار واحد می باشند باید پیلوت داشته باشند که درخواست وام اضافه برای آنها شده است، و مدیران عامل بانکها پذیرفته اند به پیلوت ها وام اضافه پرداخت کنند لذا مشکلی در این خصوص نداریم.

معادن امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در ادامه سخنانش گفت:  آن دسته از مستاجرانی که زمین برای ساخت دارند وام ۴۰ میلیون تومان شهری و ۳۰ میلیون تومان روستایی تعلق می گیرد.

مهدیان در پاسخ به خبرنگار برنا گفت: باز پرداخت وام ۳۰میلیونی روستائیان با سود چهاردرصد و وام ۴۰ میلیونی در شهرهای زلزله زده با سود پنج درصد می باشد، و سرپرستان خانوار که قبلا برای دریافت وام نیاز به ارائه کارت پایان خدمت داشتند، این مشکل در مناطق زلزله زده حل شده است و گرفتن وام نیز برای این گروه بلامانع می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز