با اتصال ۴۴ روستا به شبکه اینترنت پرسرعت

سال آینده روستای بدون اینترنت در شهرستان نیر وجود نخواهد داشت

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۰۷:۲۳:۰۰
کد خبر: ۷۲۸۵۷۹
سال آینده روستای بدون اینترنت در  شهرستان نیر وجود نخواهد داشت
فرماندار نیر گفت: 44 روستا امسال به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شده و دیگر روستای بدون اینترنت در این شهرستان وجود نخواهد داشت.

به گزارش برنا، علیرضا علیپور  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با این اقدام در روستاها امکان ارائه بسته های اینترنتی فراهم شده و روستاییان با گوشی همراه هم به اینترنت متصل خواهند شد.
وی با بیان اینکه اقدامات اشتغالزایی دولت در نیر قابل توجه است، اضافه کرد: دولت در ارائه تسهیلات اشتغال زایی به خوبی عمل کرده و در این شهرستان هم به شرط تایید طرح از سوی دستگاه های اجرایی و ارائه وثیقه به بانک عامل، هیچ گونه محدودیتی در ارائه تسهیلات نیست.
به گفته او ، در زمینه پرداخت اشتغال پایدار روستایی تا سقف یک هزار و 350 میلیون ریال و با 6 درصد سود بانکی هیچ گونه محدودیتی در سطح شهرستان وجود ندارد.
فرماندار نیر از آمادگی بخش خصوصی برای احداث هتل سه ستاره در روستای هدف گردشگری کورعباسلو در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: انجمن کورعباسلوهای مقیم تهران تشکیل شده و اقدامات عمرانی خوبی توسط این انجمن در روستا در حال انجام می باشد و دولت هم از هر گونه سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کند.
علیپور اضافه کرد: از 35 منطقه نمونه گردشگری در استان اردبیل 7 مورد آن در نیر واقع شده و این مهم ظرفیت مهمی برای شهرستان قلمداد می شود.
وی گفت: از بابت ارائه تسهیلات برای توسعه آبگرم های معدنی شهرستان نیر هیچ گونه محدودیتی نبوده و هر گونه مشکل پیش پای سرمایه گذاران نیز برطرف می شود.
فرماندار نیر افزود: برای سرمایه گذاری در آبگرم سقزچی چهار سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند و با تاکید استاندار اردبیل با انتخاب یک سرمایه گذار این مجموعه به بهترین شکل ممکن و در قالب یک مجموعه گردشگری توسعه خواهد یافت.
علیپور با اشاره به اینکه در شهرک تخصصی آب شهرستان نیر هم ‌اکنون 6 کارخانه فعال بوده و 6 کارخانه دیگر نیز در دست ساخت است، افزود: مشکلات بوجود آمده برای یکی از کارخانه های تولید و بسته بندی آب معدنی در این شهرک نیز در حال مرتفع شدن است.
وی همچنین درباره طرح کنارگذر شهر نیر هم گفت: در این باره ضرورت ایجاد این طرح دیدگاههای مختلفی وجود دارد اما بر اساس منافع عموم مردم بدون اعمال سلیقه و نظر شخصی در این زمینه عمل می شود.
به گفته وی ،2 مسیر برای این کنارگذر پیشنهاد شده و با دعوت از کارشناسان یکی از این طرح ها انتخاب و اجرایی خواهد شد.
فرماندار نیر همچنین با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره آش و غذاهای سنتی در منطقه بولاغلار گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ ای برای شهرستان یک فرصت گردشگری محسوب می شود و علاوه بر معرفی منطقه نمونه گردشگری بولاغلار، زمینه آشنایی هموطنان با آش و غذاهای سنتی شهرستان را نیز فراهم می کند.
علیپور افزود: فرمانداری نیر همه امکانات و تجهیزات لازم از جمله مدرسه شبانه‌ روزی برای اسکان و پخت و پز در اختیار شرکت کننده ها قرار داده و حتی جا به جایی وسایل شرکت کننده ها هم به صورت رایگان انجام می گیرد.
وی گفت: این جشنواره آخرین برنامه جمعی و شادی‌ آفرین در سطح شهرستان نخواهد بود و باید به بهانه های مختلف فرصت سالم شادی برای جوانان فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز