پیش بینی برداشت ۹۵۰۰ تن آلو از باغات شهرستان میاندوآب

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۶:۴۹:۰۰
کد خبر: ۷۳۷۴۲۷
پیش بینی برداشت ۹۵۰۰ تن آلو از باغات شهرستان میاندوآب
مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال پیش بینی می شود در حدود ۹۵۰۰ تن آلو ازسطح یک هزار و ۱۲۱هکتار از باغات آلوی این شهرستان برداشت شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محرمعلی دیانتی اظهارکرد: شهرستان میاندوآب به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و حاصلخیز بودن خاک و با وجود تنوع محصولات یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می گردد.

دیانتی افزود: ۱۲ هزار و ۶۱۰  هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصولات باغی است که سالیانه به طور میانگین ۱۵۹ هزار تن محصول ، از باغات شهرستان برداشت می شود. ۵ هزار و ۳۷۱ هکتاراز باغات مربوط به محصولات دانه دار با پیش بینی تولید حدود ۷۲ هزار تن و ۲۶۵۰ هکتار به محصولات هسته دار با پیش بینی تولید ۲۸ هزار تن محصول اختصاص دارد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل خسارت حوادث غیرمترقبه ازجمله، وزش تندباد شدید و طوفان تگرگ و سرمای دیررس بهاره تولید محصولات باغی کاهش یافته است.  

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: باغات سیب با سطح زیر کشت ۵ هزار و ۳۰۰هکتار بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است و انگور با سطح زیر کشت ۳ هزار و ۲۴۷ هکتاردر رده دوم قرار دارد.

وی اضافه کرد: با مشارکت باغداران شهرستان، در اکثر باغات منطقه سیستم آبیاری تغییر نموده و آبیاری قطره ای در باغات اجرا شده است که تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب، کنترل علف های هرز، آفات و بیماری ها، افزایش کیفیت محصول دارد.

دیانتی یاد اور شد: سیب، انگور، گلابی، به، بادام، گردو، آلو، هلو، شلیل ، شفتالو، گوجه درختی، زردآلو؛ گیلاس و آلبالو عمده ترین محصولات باغی این شهرستان هستند.

وی خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان ۳ مورد کارگاه صنایع تبدیلی و تولید میوه خشک ،برگه و یک مورد بصورت خانگی فعال است.

 

نظر شما