مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

۶۰۳۷ طرح اشتغال خراسان جنوبی در سامانه کارا ثبت شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۳:۲۸:۲۸
کد خبر: ۷۳۹۸۸۶
۶۰۳۷ طرح اشتغال خراسان جنوبی در سامانه کارا ثبت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در زمینه اشتغال پایدار روستایی و عشایری از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 37 طرح به مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عباس رکنی در نشست مشترک کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان  گفت : در حال حاضر 742 طرح به مبلغ 182 میلیارد تومان در دست بررسی و یکهزار و 511 طرح مصوب به مبلغ 568 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است.

وی ادامه داد: همچنین 285 طرح به مبلغ حدود 90 میلیارد تومان در استان انعقاد قرار داد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: استان در زمینه جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور رتبه نهم را اکنون به خود اختصاص داده است.

وی مجموع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان در فاز نخست را 133 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امید است با همت اعضای کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان مابقی این تسهیلات جذب و پرداخت شود.

رکنی یادآور شد: در این زمینه 14 طرح بزرگ بالای 6 میلیارد تومان توسط 2 دستگاه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به کارگروه ملی ارسال شده اما تاکنون موفق به اخذ هیچگونه تسهیلاتی نشده ایم.

وی اضافه کرد: از 14 طرح معرفی شده 2 طرح برگشت داده شد و مابقی طرح ها برای پرداخت تسهیلات توسط دستگاه های مربوطه در حال پیگیری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: از دستگاه های اجرایی مربوطه انتظار می رود به روز و به جد پیگیر جذب تسهیلات طرح های بزرگ باشند چون با جذب این تسهیلات بخشی از مشکل اشتغال استان رفع می شود.

وی افزود: از هفته جاری نشست های هم اندیشی با حضور مدیرکل جذب و برنامه ریزی، معاون هماهنگی اقتصادی استانداری، مسئولان دستگاه های اجرایی و بانک های عامل با اولویت طرح های بالای یک میلیارد تومان پیگیری خواهد شد.

رکنی یادآور شد: برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری چهار بانک عامل کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع 133 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی به استان بانک کشاورزی 33 میلیارد تومان، بانک توسعه تعاون حدود 20 میلیارد تومان، پست بانک حدود 9 میلیارد تومان و صندوق کارآفرینی امید 9 میلیارد تومان انعقاد قرارداد داشته است.

شانزدهمین نشست مشترک اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان شب گذشته در محل مجتمع کشت و صنعت بیدمشک سربیشه برگزار شد.

در حاشیه این نشست نیز طرح تکمیل ظرفیت مجتمع دامپروری گاو شیری به ظرفیت 400 راس و اشتغال 20 نفر با استفاده از چهار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط بانک کشاورزی با حضور استاندار و سایر اعضای کارگروه افتتاح شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز