استاندار خراسان رضوی:

حسابهای مالیاتی واحدهای اقتصادی فعال باید تا مهرماه به استان منتقل شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۴:۵۳:۲۴
کد خبر: ۷۳۹۹۴۷
حسابهای مالیاتی واحدهای اقتصادی فعال باید تا مهرماه به استان منتقل شود
استاندار خراسان رضوی گفت : تمامی حسابهای مالیاتی واحدهای اقتصادی بزرگ فعال در استان باید تا مهرماه به خراسان رضوی منتقل شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ،علی رضا رشیدیان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود : باید بر اساس قانون بودجه سال 97 هر فردی که در استان فعالیت اقتصادی می کند عوارض ، مالیات مربوطه خود را نیز به استان منتقل کرده و در همین منطقه پرداخت نماید.

وی تصریح کرد : هیچ کس حق ندارد حساب های مالیاتی واحدی را که در این استان فعال است  به تهران ، اصفهان و غیره ببرد.

وی با اشاره به طرح موضوع بخشودگی بخشی از بدهی مالیاتی شرکت ایران خودرو خراسان طی این جلسه افزود : وقتی ایران خودرو خراسان هم حسابهای مالیاتی خود را به استان منتقل کرد، آن زمان برای بحث بخشودگی مالیاتی صحبت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت پارسال 47 درصد افزایش تولید داشته اما از این رشد  چیزی عاید استان نشد و این حسابها را به جای دیگری می برند که این امر امروز خلاف است. .

 وی تصریح کرد : چرا باید این خطه خاک و زحمت این واحدهای تولیدی را داشته باشد و نیروی انسانی و منابع طبیعی و مواد آنها را تامین کند و درآمد حاصل از آن در جای دیگری صرف شود این ، ظلم به استان و مردم این خطه است.

 وی با اشاره به اینکه در این رابطه از سوی استان بارها پیگیری شد و سه نامه با وزیر صنعت ، معدن وتجارت برای انتقال این حساب های مالیاتی به استان امضا کردیم اما اجرایی نگردید و امروز که این موضوع قانون شده و باید به طور قطع اجرا و حساب های 22 واحد اقتصادی موجود منتقل شود .

 وی تصریح کرد : مسئول اجرایی شدن این قانون مدیر کل امور مالیاتی استان است و اگر به مهرماه  برسیم و هنوز واحدی باشد که حساب های مالیاتی اش به تهران و اصفهان برده می شود، باید رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و مدیر کل امور مالیاتی استان پاسخگو باشند.

 رشیدیان افزود : اگر زمانی بدسلیقگی بوده و  این موضوع اجرا نشده الان باید مر قانون اجرا و تمامی این حساب ها به استان انتقال یابد و هر کسی تخلف کند قابلیت شکایت از این واحدها وجود دارد.

 وی تصریح کرد : باید حق مردم استان به خود آنها داده شود و هیچ مجموعه ای و واحدی نمی تواند حق این مردم را به جای دیگر ببرد و برای این موضوع بارها پیگیری کرده ایم و الان که تبدیل به قانون شده باید مر قانون اجرا شود و ظرفیت سازمان بازرسی هم برای تحقق این امر به موضوع وارد شود.

 استاندار خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : برای آنکه تولید آسیب نبیند باید تلاش شود از محل تسهیلات ارزان قیمت برای تامین نیاز آنان اقدام شود ، بویژه صنعت قطعات خودرو که ظرفیت خوب و قابل توجه است.

وی تصریح کرد : باید متولی گری دولت در بخش اقتصادی کاهش یابد و واحدهایی که در استان در اختیار بخش دولتی و عمومی است، مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم کارآیی و بروز مشکل به بخش خصوصی توانمند واگذار شود.

وی ادامه داد  : سیاست دولت در واگذاری واحدهای عمومی به بخش خصوصی مبتنی بر حمایت است و از این رو بنای ما بر تشویق بخش خصوصی برای ورود به خرید این واحدها و فعالیت در این حوزه هاست.

وی با اشاره به مصرف آب در حوزه صنعت هم اظهار کرد : امروز در بسیاری از مناطق دنیا آب باران ذخیره می شود ضمن آنکه گذشتگان ما نیز آب باران را در آب انبارها ذخیره می کردند و در زمان نیاز از آن استفاده می نمودند امروز هم صنایع ما باید از این ظرفیت به خوبی بهره ببرند.

 وی درادامه با اشاره به وجود یک واحد تولید کاغذ در استان گفت :  بحث نیاز استان به کاغذ و ضرورت واردات از جمله مباحثی است که می توان با توجه به نیاز کشور و استان و ظرفیت های تولیدی موجود می توان بررسی کرد ، بر اساس ظرفیت و نیاز استان پیگیری برای راه اندازی واحد تولید کاغذ جدید در استان دنبال شود.

طی این جلسه مسائل و مشکلات هفت واحد تولیدی طرح و برای آن تصمیم گیری شد.

 

نظر شما