استاندار لرستان:

لرستان با میزبانی از پیرغلامان کانون توجه ایرانیان و شیعیان شده است

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۲۱:۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۴۹۸۸۸
لرستان با میزبانی از پیرغلامان کانون توجه ایرانیان و شیعیان شده است
سید موسی خادمی گفت: نوحه‌سرایی شیعه، نهضت عاشورا را تبدیل به یک نهاد هویتی تنومند کرد‌.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛خادمی در آیین افتتاحیه شانزدهمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار کرد: بسیار مفتخریم که امروز لرستان، دیار محبان اهل بیت عصمت و طهارت و مشتاقان ولایت با میزبانی این رویداد مهم و بزرگ، کانون توجه ایرانیان و شیعیان شده است.

اوبا اشاره به اینکه امروز 24 ذی الحجه یادآور وقایع مختلفی در طول تاریخ است، افزود: 24 ذی الحجه سال دهم هجری روز مباهله است، پیامبر در این روز با یقین حقانیت خود و اثبات حقانیت اسلام نزدیک‌ترین عزیزان خود یعنی پنج تن آل عبا را وارد صحنه کرد تا این پیام را به آینده انتقال دهد که اینان عزیزترین، نزدیک‌ترین و برترین انسان‌ها نزد خدا و پیامبر او هستند.

خادمی ادامه داد: در مقطعی دیگر نیز طی 24 ذی‌الحجه سال 60 هجری، در جامعه نبوی، انحرافات بزرگی رخ داد و حسین(ع) طی زمان خروج از مکه به سمت کوفه میانه راه در یکی از منازل بیست‌گانه استقرار یافته است، در آن روز علی(ع) مرد تاریخ با شمشیر نفاق به شهادت رسید و فاطمه(س) دخت پیامبر با پهلوی شکسته به همسر خود پیوست و اکنون حسین(ع) تنها مانده و روز مباهله است.

او گفت: امام به این نتیجه رسید که اصلاح امت جدش تنها از طریق امر به معروف و نهی از منکر ممکن است بدین روی امام حسین(ع) از مکه خارج می‌شود و با علم به پیمان شکنی کوفیان برای پاسخ به تاریخ رفع بهانه به کوفه می‌رود، خبر شهادت سفیر خود را شنید و بدعهدی کوفیان علنی شد اما امام حسین(ع) می‌خواهد رسالت خود را انجام دهد و مسیر تاریخ را تغییر و خطی نورانی در فضای ظلمات تاریخ ترسیم کند.

به گفته خادمی  آن حضرت همانند روز مباهله پیامبر، در روز عاشورا با همه عزیزان و یاران خود در کربلا به میدان می‌آید، فریاد هل من ناصر ینصرنی او در گوش تاریخ می‌پیچید که طنین آن هنوز ادامه دارد و خواهد داشت.

او یادآورشد: امام حسین(ع) و یاران او مظلومانه و قهرمانانه به شهادت رسیدند، پیروز میدان کربلا شدند و با خون خود اسلام را آبیاری کردند، شیعه پس از 1400 سال از آن واقعه مهم بر آن حماسه گریست، افتخار کرد، الهام گرفت، درس آموخت و افسوس هم خورد، افسوس برخاسته از عمق وجود و عشق‌های جمع و سرازیر شده از چشمان شیعیان، تبدیل به طوفان ویرانگر و سیل بنیان کنی برای بساط ظلم و استبداد در 1400 سال بعد و بهمن 57 شد؛ ایران به رهبری فرزند پیامبر اسلام، امام(ره) صاحب نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مکتب امام حسین شد.

خادمی با بیان اینکه  شیعه در همه این سال‌ها برای حسین روضه خواند و نوحه سرایی کرد و هنرمندانه نهضت عاشورا را تبدیل به یک نهاد هویتی تنومند کرد،عنوان کرد: باید اذعان کرد که بخشی از این هویت زیبا و محکم محصول مداحان خوش الحان حسینی است که تمام هنر و توان خود را برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و اشاعه نهضت حسینی به کار گرفتند.

او بیان کرد: امروز 24 ذی‌الحجه دیگری است و لرستان مفتخر است با میزبانی از مداحان و پیرغلامان اهل بیت(ع) کانون توجه ایرانیان و شیعیان شده است.

خادمی بابیان  بر اینکه لرستان از مطرح‌ترین دیارها در عشق ورزی و محبت به اهل بیت است، تصریح کرد: میزبانی و دیدار چهره‌های منور شما و نیز بودن در محضر بزرگوارانی که منتسب به حریم حسینی شده‌اند را برای خود مایه مباهات می‌دانم و شانزدهمین اجلاسیه پیرغلامان که نفس خود را با نام و یاد اباعبدالله‌الحسین‌(ع) و مادرش حضرت زهرا(س) مزین ساخته‌اند این مجال را برای ما فراهم آورده است که از رشادت‌های جوانان حسینی این دیار یاد کنیم که برای اعتلای نام ولایت و تعظیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و احیای مکتب علوی و حسینی زیر پرچم ولایت با پیشانی‌بندهای یا اباعبدالله‌الحسین‌(ع) و یا زهرا(س) امان دشمنان را بریدند و شوکت و عزت مکتب اهل بیت را استوار ساختند.

او گفت: مردم لرستان در جنگ تحمیلی و میادین شبیخون‌های فرهنگی و نیز به عنوان مدافعین حرم به سید و مولای خود حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اقتدا جستند و زیبایی‌های هیهات من الذله را تجلی ساختند.

خادمی بیان کرد: این اجلاسیه ارزشمند در دیار لرستان فرصتی را برایمان هموار ساخت تا از پدیدآورندگان شور و شعور حسینی که آبا و اجداد این قوم پرعظمت بوده‌اند تجلیلی داشته باشیم، بر روح ولایی آنان درود بفرستیم و آئین زیبای عزاداری همراه با شور و شعور این استان را که با اخلاص و شور خاصی است را یادآوری کنیم که چگونه بر ماتم و عزای سید و سالار شهیدان زن و مرد و کوچک و بزرگ عرض ارادت می‌کنند و ما را در هدف بزرگمان که خدمت بی‌منت به ملت با بهره‌گیری از مکتب امام حسین(ع) است استوارتر می‌کند.

استاندار لرستان  یادآورشد: به یُمن قدوم مبارک شما خادمین و ذاکرین اباعبدالله‌الحسین(ع) که همیشه و در همه حال از پیشگاه نورانی و ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) و اجداد طاهرینش به‌ویژه از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین مدد می‌جستیم اینک نیز دست به دعا برمی‌داریم و در راه خدمت بیشتر جهت رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری و انجام برنامه‌های دولت تدبیر و امید از آن انوار پاک الهی استمداد می‌طلبیم که شر دشمنان اسلام و مسلمین که همان دشمنان اهل بیت(ع) هستند را از سرزمین محبان خاندان عصمت و طهارت کوتاه گرداند.

سید موسی خادمی حضور همه مهمانان ارجمند به ویژه جناب آقای علی عسگری ریاست محترم سازمان صدا و سیما به این خطه را خیر مقدم گفت و از همه عوامل برگزاری این اجلاسیه کمال تقدیر و تشکر کرد و یادآورشد: امیدواریم همه ما با مدال نوکری اهل بیت(ع) بتوانیم روشنگر آرمان‌های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری که همان روشن نگه‌داشتن مصباح هدایت است باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز