سرپرست معاونت سرمایه گذاری خبرداد:

موافقت با ایجاد و تبدیل ۱۶ تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۱:۰۶:۳۱
کد خبر: ۷۵۳۷۳۸
موافقت با ایجاد و تبدیل ۱۶ تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی
سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامنی منابع اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از موافقت با ایجاد و تبدیل 16 تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، احمد دیناری با بیان این مطلب افزود: در نود و چهارمین جلسه کمیسیون موافقت اصولی تاسیسات گردشگری استان درخواست ایجاد و تبدیل 16 مورد تاسیسات گردشگری مطرح و موافقت شد .

وی افزود: تعداد 8 مورد از این تاسیسات گردشگری را واحد های اقامتی مهمانپذیر در مشهد مقدس به خود اختصاص داده اند که جزو واحد های اقامتی ارزان قیمت و متناسب با توان عمده بازارهای هدف گردشگری مشهد است.

دیناری با بیان این که 50 درصد این تاسیسات با هدف تمرکز زدایی از مرکز استان در شهرستان های خراسان رضوی قرار دارند، ادامه داد: هم چنین بقیه تاسیسات مورد تایید قرار گرفته، شامل مجتمع های گردشگری ، محوطه های گردشگری و سفره خانه سنتی است که در شهرستان های نیشابور ، سبزوار ، درگز و فیروزه قرار دارند.

وی تصریح کرد: این تاسیسات گردشگری علاوه برارائه خدمات به زائران و گردشگران، دارای ماهیت گذران اوقات فراغت و سرگرمی نیز برای گردشگران هستند و به تعبیری جاذبه گردشگری انسان ساخت نیز به شمار می روند.

دیناری گفت : امیدواریم این قبیل تاسیسات در مرکز استان که مرکز ثقل بیش از20 میلیون گردشگر ورودی و محل اقامت بیش از3 میلیون نفر شهروند است نیز توسعه یابد، تا شاهد تعادل و توازنی منطقی در حجم ، تعداد و نوع سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری مشهد مقدس باشیم .

وی یادآورشد: براساس پیش بینی انجام شده، این پروژه ها  حدود 400 نفر اشتعال زایی خواهند داشت .

 

نظر شما