آتش سوزی جنگل‌های مریوان ده روزه شد

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۱:۲۰:۲۳
کد خبر: ۷۵۳۷۴۹
آتش سوزی جنگل‌های مریوان ده روزه شد
به گفته فعالان محیط زیست مریوان 10 روز است که جنگل‌های مریوان در آتش می سوزد و در این مدت بیش از 1000 هکتار از این جنگل‌ها نابود شد‌ه است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عرفان حسینی گفت: 10 روز است جنگل های بلوط شهرستان مریوان در آتشی عمدی می‌سوزد و در طی این مدت بیش از 1000 هکتار از این جنگل‌ها نابود شد.

 وی ادامه داد: در این مدت 70 نفر از فعالان انجمن سبز چیا و تعدادی از نیروهای روستاهای بنا‌وچله، هانشیخان، دره وران، انجیران و چند روستای دیگر برای اطفای آتش  در کوهستان بودند اما هر بار با اطفای حریق دوباره این آتش شعله‌ور می شد.

حسینی با اشاره به اینکه در این مدت تماس‌هایی نیز با مسئولان  برای چاره اندیشی داشتیم ، گفت : فقط  اداره منابع طبیعی استان ‌تعدادی از نیروهایشان را به محل آتش‌سوزی فرستاد، اما فرمانداری در این مدت کوچکترین جلسه‌ا‌ی ‌تشکیل نداد  گویا این موضوع کوچکترین اهمیتی برایشان ندارد .

وی با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی تنها توسط فعالان محیط زیست اطفا می‌شود، ادامه داد : به محض خاموش کردن یک آتش، حریق بلافاصله از نقطه دیگر  آغاز می شود. البته‌ این امکان نیز وجود دارد که  به دلیل شیب‌دار بودن کوهستان و جابجایی کنده‌ها به قسمت های پایین دست، آتش دوباره  شعله ور شود، ولی این اتفاق خیلی به ندرت  رخ می‌دهد چرا که فعالان محیط زیست با حضورشان در آنجا مرحله آتش‌بر را هم انجام می‌دهند که مبادا دوباره آتش سوزی شود.

 اسماعیل منوچهری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان هم  با تایید اینکه 90 درصد آتش سوزی‌های جنگل‌های مریوان در سا‌ل‌جاری عمدی است، گفت: تعدادی از اکیپ‌های ما در پی این آتش‌سوزی در منطقه حضور داشتند و روز پنجشنبه گذشته 2 اکیب ما در منطقه حضور داشت.

منوچهری ادامه داد: در این 10 روز نیروهای ما همراه با  فعالان‌ محیط زیست وتعدادی از مردم سعی کردند آتش را کنترل کنند  اما دوباره بر اثر شدت باد، شیب زمین و خشکی جنگل‌ها ،آتش سوزی ها  ادامه یافته و به ‌بخش‌های دیگر  سرایت می‌کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز