کارشناس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تولید سالانه بیش از ۶هزار تُن عسل در اردبیل

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۹:۱۱:۰۰
کد خبر: ۷۶۲۲۴۰
تولید سالانه بیش از ۶هزار تُن عسل در اردبیل
کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سرشماری عمومی از زنبورستان‌های استان آغاز شد

به گزارش برنا،دهقان باقری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته آمارگیری از زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور از 14 تا 30 مهر ماه به مدت 16 روز توسط کارشناسان پهنه‌بندی مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها انجام خواهدشد؛ لذا از زنبورداران عزیز تقاضا می‌شود آدرس دقیق محل استقرار زنبورستان‌های خود را به نزدیک‌ترین مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا شرکت‌های تعاونی زنبورداران اعلام کرده و در زمان آمارگیری برای تسریع در امر آمارگیری با به همراه داشتن شناسنامه زنبورداری در زنبور ستان خود حضور داشته باشند.

وی افزود: در اجرای این طرح اطلاعات گسترده‌ای از قبیل تعداد کندو، مقدار و ارزش تولیدات، تعداد بهره‌برداران و سایر اطلاعات فنی جمع‌آوری می‌شود.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به زنبورداران توصیه کرد در مدت سرشماری از نقل و انتقال کندوها خودداری کنند و همکاری های لازم را با مأموران آمارگیری داشته باشند.

وی ادامه داد: در استان اردبیل سالانه  بالغ بر 6 هزار تن عسل تولید می‌شود که 100 هزار تن آن نیاز داخلی استان بوده و مابقی به دیگر استان‌ها و کشورها همچون مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال می‌گردد .

باقری تصریح کرد: 3800 نفر را به صورت مستقیم  در زنبورستان‌های استان مشغول به کار هستند و دو برابر این میزان نیز به صورت غیر مستقیم در این بخش مشغول به کار هستند.

 

نظر شما