مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان:

باد شدید استان مرکزی را فرا می گیرد

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۸:۴۹:۲۵
کد خبر: ۷۶۳۳۳۶
باد شدید  استان مرکزی را فرا می گیرد
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: باد شدید موقتی تا 24 ساعت آینده نقاط مختلف این استان را فرا می گیرد.

به گزارش برنا از اراک، «رضا مرادی» افزود: وضعیت هوای این استان به صورت صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار های پراکنده در برخی از نقاط استان به ویژه مناطق شمالی دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: سامانه بارشی جدیدی از شنبه هفته آینده این استان را در بر می گیرد و این سامانه به مرور تداوم می یابد و تا روزهای پایانی هفته نیز ادامه خواهد داشت.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: شرایط دمایی نقاط مختلف این استان نیز از روز شنبه هفته آینده به تدریج تا پایان این هفته با روند کاهشی همراه است.
مرادی توصیه کرد: کشاورزان این استان هر چه سریعتر نسبت به برداشت و جمع آوری محصولات باغات و انتقال به انبارهای استاندارد اقدام کنند.
وی گفت: کشاورزان در خصوص کاشت محصولات پاییزه به ویژه گندم و جو نکات فنی را رعایت کنند و عملیات کاشت کلزا در مناطق گرمسیر استان مرکزی نیز با رعایت تمام پارامترهای مورد نظر صورت گیرد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: انارکاران برای جلوگیری از ترکیدگی محصولات خود از آبیاری به این باغات خودداری کنند.
مرادی عنوان کرد: ساوه به بیشینه دمای 28 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای 6 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.

 

نظر شما