دستگیری یک سارق، سرقت شبه مسلحانه در ارومیه

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۶:۰۷:۴۸
کد خبر: ۷۶۳۴۰۸
دستگیری یک سارق، سرقت شبه مسلحانه در ارومیه
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری یک سارق، سرقت شبه مسلحانه در ارومیه خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی استان ظهر پنج‌شنبه در ششمین روز از هفته ناجا از دستگیری ۳ باند سازمان یافته سرقت خودرو، ویلا و قطعات خودرو در سطح شهرستان ارومیه طی نوزده روز گذشته، خبرداد و گفت: از ابتدای مهرماه امسال، ۱۳۸ نفر سارق دستگیر شدند که در بازجویی‌های خود به ۱۷۲ فقره سرقت از منازل و مغازه‌ها و همچنین  وسایط نقلیه اعتراف کردند.

وی ادامه داد: باند اول این سارقین اقدام به سرقت از ویلاهای باغ‌های امامزاده ارومیه، باند دوم اقدام به سرقت خودرو، اوراق کردن خودروها و فروش قطعات و باند سوم اقدام به فروش قطعات الکترونیکی از جمله ECU خودروهای داخلی می‌کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی همچنین به دستگیری سارق، سرقت شبه مسلحانه اشاره کرد و گفت: این فرد با پوشاندن چهره خود و با اسلحه قلابی اقدام به سرقت خودروهایی که رانندگان آن خانم بودند می کرد و در ازای دریافت مبالغی از مالکان خودرو مسروقه را به مالکان آن باز میگرداند که در نهایت در حین سرقت و زورگیری از یک خودرو در خیابان شهید بهشتی ارومیه دستگیر شد.

photo_2018-10-11_17-33-44

اصلانی در ادامه گفت: ارزش کلیه اقلام مسروقه کشف شده از ۳ باند مذکور ۴ میلیارد ریال بود که همه اقلام کشف و به مال‌باختگان تحویل خواهد شد.

اصلانی همچنین ضمن رونمایی از یک دستگاه گشت ویژه پلیس آگاهی آذربایجان غربی‌ مجهز به سیستم پلاک خوان ، اظهار کرد: این خودرو گشتی تنها در ۶ استان کشور فعال است و برای تجهیز خودروی پلیس به این سیستم، یک میلیارد ریال هزینه شده و این سیستم قادر است تمامی وسائط نقلیه که سرقتی، تحت پیگرد قانونی و یا توقیف قضایی هستند از فاصله ۵۰۰ متری تشخیص و به محض رویت، هشدار دهد.

وی اضافه کرد: در طول ماه جاری و با استفاده از سیستم پلاک‌خوان، ۴۵ خودرو مسروقه و دارای دستور توقیف قضائی توسط این گشت ها شناسایی و متوقف شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز