ماحصل سفر وزیر راه به مشهد

از تصفیه خانه تا بازآفرینی بافت های فرسوده

۱۳۹۷/۰۷/۲۰ - ۱۷:۴۱:۵۶
کد خبر: ۷۶۳۶۳۳
از تصفیه خانه تا بازآفرینی بافت های فرسوده
تعدادی از پروژه‌های عمرانی و بازآفرینی شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از اولین تصفیه خانه محلی کشور که با مشارکت بخش خصوصی در منطقه سیدی در حال احداث است با اشاره به اقدام شهرداری مشهد در ایجاد تصفیه خانه های هوشمند محلی با مشارکت بخش خصوصی جهت تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضاهای سبز شهر مشهد گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و در مقابل نیاز کلانشهرها به توسعه فضاهای سبز، اقدام مدیریت شهری مشهد در راستا استفاده از پساب تصفیه شده قابل تقدیر است.

عباس آخوندی در این بازدید که با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار و رئیس شورای شهر مشهد انجام شد، افزود: این اقدام شهرداری مشهد از آن جهت اقدامی ارزشمند است که با ایجاد تصفیه خانه های محلی فاضلاب شهری را که مشکلات و معضلات بهداشتی را برای شهرها ایجاد کرده به یک سرمایه ارزشمند تبدیل می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر اغلب رودخانه‌ها به مسیری برای عبور فاضلاب تبدیل شده است، لذا با توجه به این موضوع و مشکلات زیست محیطی که به دنبال داشته است، در شورای شهرسازی این موضوع مطرح شد که چگونه رودخانه‌ها را به ثروت شهرها تبدیل کنیم.

آخوندی با بیان اینکه کشف‌رود در مشهد یکی از این رودخانه‌ها است، اظهار کرد:باتوجه به این موضوع می توان با احداث چنین تصفیه خانه هایی، پسابها را تصفیه و آب مورد نیاز برای فضای سبز شهری را تامین کرد البته باید در ساخت این تصفیه‌خانه‌ها طرح های جامع و تفصیلی شهری نیز مورد توجه قرارگیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بسیاری از شهرهای ما در کنار رودخانه ایجاد شده زیرا رودخانه‌ها یکی از نقاط جذاب و تامین کننده آب مورد نیاز جوامع هستند و اکنون نیز اسکان‌های غیررسمی در حاشیه رودخانه‌ها و با کیفیت پایین وجود دارد بر همین اساس یکی از محورهایی که باید در دستور کار اصلی بازآفرینی شهری قرار گیرد، توجه به همین موضوع است که خوشبختانه مدیریت شهری مشهد در این راستا اقدام شایان توجهی انجام داده است.

لازم بذکر است همچنین وزیر راه و شهرسازی با حضور در پارک طرق مشهد از روند احداث پروژه مشارکتی گردشگری شهرداری مشهد در این منطقه نیز بازدید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز