منیژه حکمت در اکران مردمی "جاده قدیم" در سینما فرهنگ اراک:

در سبد خانوار این شهر کالای فرهنگی وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۰:۰۴:۱۰
کد خبر: ۷۶۳۷۶۸
در سبد خانوار این شهر کالای فرهنگی وجود ندارد
رکورد اکران مردمی "جاده قدیم" در شهر اراک با فروش بیش از دو هزار و ۵۰۰ بلیت در یک روز و در یک سینما شکسته شد.

به گزارش برنا از اراک، منیژه حکمت کارگردان و تهیه کننده فیلم "جاده قدیم" در مراسم اکران مردمی این فیلم که با حضور بازیگران و عوامل فیلم در سینما فرهنگ اراک برگزار شد قبل از اکران فیلم، با ابراز خوشحالی از اینکه عوامل فیلم جاده قدیم در کنار مردم اراک به تماشای این فیلم می نشینند، پیام این فیلم را "نه به خشونت علیه زنان" عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به حضور اعضای شورای شهر اراک در کنار مخاطبان فیلم "جاده قدیم" از شورای شهر اراک انتقاد کرد و گفت: از شورای شهر، شهرداران و کارخانجات این شهر انتقاد دارم. متاسفانه مشخص نیست سود حاصل از درآمد این کارخانه ها در کجا هزینه می شود در حالی که این شهر سینمای مناسب و درخور مردم ندارد.

حکمت ادامه داد: این شهر فاقد گالری است و خالی از سالن های تئاتر است و در سبد خانوار این شهر کالای فرهنگی وجود ندارد.

وی گفت: طی جلسه ای که با استاندار مرکزی داشتم میثاق بستند که سینما فرهنگ اراک که حاصل زحمات ۶۰، ۷۰ ساله مدیریت آن است باید به روز و درخور مردم این شهر شود و برای آن بودجه در نظر بگیرند.

کارگردان فیلم های زندان زنان، سه زن و جاده قدیم ابراز امیدواری کرد: سال آینده که به اراک بر می گردد چهره شهر فرهنگی باشد.

حکمت خاطرنشان کرد: ملتی که در سبد خانوار آن کالای فرهنگی وجود نداشته باشد، ملت پیشرویی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه به عنوان یک شهروند اراکی و به عنوان نسل دهه های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ به سینما، تئاتر رفتیم و همه چیز را در دست گرفتیم، خواستار این شد که نسل های دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ نیز مطالبه گر باشند و بخواهند.

این کارگردان و تهیه کننده سینما ضمن تشکر از حضور اعضای شورای شهر خطاب به رئیس شورا که بر روی سن حضور داشت، گفت: من یک شهروند مطالبه گر هستم و خواهان یک شهر فرهنگی هستم و سینمای خوب سهم من است.

وی خواستار شد: صنایع شهر، نیم درصد سود حاصل از درآمدشان را صرف فرهنگ این شهر کنند و چهره فرهنگی را برای این شهر رقم بزنند.

مهتاب کرامتی بازیگر فیلم جاده قدیم نیز در ادامه ضمن تشکر از انرژی خوب مخاطبان در سالن سینما فرهنگ گفت: این انرژی خوب شماست که ما را از تهران به این شهر کشانده است تا در کنار شما باشیم.

وی بیان کرد: فیلم جاده قدیم برای تک تک ما بسیار مهم است و شعار این فیلم" نه به خشونت علیه بانوان" است.

کرامتی افزود: برای رسیدن به این شعار نیازمند کمک آقایان نیز هستیم.

کاوه فلک افلاکی رئیس شورای شهر اراک نیز در کنار عوامل این فیلم بر روی سن، گفت: اراک سرزمین و مهد مفاخر ایران است و خانواده خانم حکمت از مفاخرهای این شهر هستند.

وی گفت: مردم اراک که از روشنفکرترین و هنردوست ترین مردم این کشور به شمار می روند لیاقت استفاده از مراکز فرهنگی هنری در خور و مجهزتری را دارند.

وی خطاب به کارگردان و تهیه کننده فیلم "جاده قدیم" گفت: به شما قول می دهیم که در شورا نهایت تلاشمان را در این زمینه خواهیم کرد.

به گزارش برنا، تیم برگزارکننده حضور بازیگران و عوامل فیلم "جاده قدیم" نیز ضمن اشاره به استقبال مردم اراک، نوید حضور عوامل فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده" ساخته هومن سیدی را طی ۲۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش برنا و به نقل از صفحه اینستاگرامی "مهتاب کرامتی" رکورد اکران مردمی "جاده قدیم" در شهر اراک با فروش بیش از دو هزار و ۵۰۰ بلیت در یک روز و در یک سینما شکسته شد.

به گزارش برنا محمد رضا غفاری بازیگر، افروز شادکی مدیر دفتر بامداد فیلم، کارگشا مدیر پخش بامداد فیلم، سمیرا اعلایی مدیر تولید، پگاه آهنگرانی، مهشید آهنگرانی، مریم مجد عکاس پروژه، سحر مصیبی کارگردان فیلم "صفر تا سکو" و محرم براتی مشاور گروه نیز در مراسم اکران فیلم "جاده قدیم" حضور داشتند.

 

نظر شما