مشاور امور ایثارگران ریاست جمهوری:

قانون خاص صدا و سیما شامل حال ایثارگران نمی شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۳:۵۶:۳۳
کد خبر: ۷۶۴۰۰۳
قانون خاص صدا و سیما شامل حال ایثارگران نمی شود
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت:اگر صداوسیما ادعا دارد که قانون خاص دارد وباید بالای 25 سال افراد بازنشسته شوند این قانون شامل حال جانبازان نمی تواند باشد و درحال حاضر قانون جامع خدمات ایثارگران دائمی شده است و در ماده 2 این قانون به صراحت نام صداوسیما و سایر نهادها قید گردیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجت الاسلام پرویز ولی زاده درباره شکایت بیش از 100 نفر از جانبازان صداوسیما که مایل به بازنشستگی نیستند، گفت: ایثارگران دارای قوانین خاص هستند و در ماده 2 قانون خدمات جامع ایثارگران دستگاه های مشمول این قانون را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: حتی سازمان هایی مانند صداوسیما که دارای قوانین خاص هستند در زمینه وضعیت ایثارگران باید به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عمل کنند.

ولی زاده با اشاره به اظهارات احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی در صداوسیما دراین خصوص، گفت:این اظهارات درباره کسانی که بازنشسته شده اند، درست است.

مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری خاطر نشان کرد:حتی ما در قانون داریم که جانبازان، ایثارگران، آزادگان و فرزندان شهداء در دستگاه ها از یک مقطع تحصیلی بالاتر می توانند برخوردار شوند، یعنی اگر مدرک کارشناسی داشته باشند برایشان کارشناسی ارشد محسوب می شود که می توانند تا 35 سال خدمت کنند.

ولی زاده گفت: شکایت کنندگان ادعا دارند که برخی از این افراد دارای سابقه 26 یا 27 و 28 سال خدمت هستند و براساس قانون خدمات جامع ایثارگران نمی توان آنها را که بازنشسته نشده اند، بالاجبار بازنشسته کند.

وی یادآور شد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان که اخیرا به تصویب رسید در رابطه با بازنشستگان است یعنی افرادی که بازنشسته شده اند و برایشان حکم بازنشستگی صادر شده و حقوق بازنشستگی دریافت می کنند، بنابراین در رابطه با شکایت 100 نفر از ایثارگران صداوسیما نسبت به وضعیت بازنشستگی قانون خدمات جامع ایثارگرارن حاکم است.

مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر منظورآقای قاضی زاده هاشمی این باشد که افرادی که بازنشسته هستند، نمی توانند مشغول بکار شوند درست است، البته جانبازان بالای 50 درصد نیز از این قانون مستثنی می باشند.

بیش از 100 نفر از کارمندان جانباز سازمان صدا و سیما که مایل به بازنشستگی با 25 سال خدمت نیستند، در اعتراض به این تصمیم سازمان متبوع خود، به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شکایت کردند.

در ماده 2 قانون خدمات جامع ایثارگران دستگاه های مشمول این قانون عبارتند از:« کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، و دستگاه های اجرائی، مؤسسات و شرکت های دولتی و ملی شده تحت پوشش و یا مدیریت دولتی اعم از اینکه دارای قوانین و مقررات خاص باشند و یا نباشند، قوه قضائیه اعم از کادر قضائی و اداری و سازمان ها و مؤسسات وابسته و تابعه آنها، کانون وکلای دادگستری، کانون های کارشناسان رسمی دادگستری، قوه مقننه، نهاد ریاست جمهوری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (سازمانهای وابسته و تابعه)، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (نظامی و انتظامی) نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش وابسته یا تابعه آنها و کلیه سازمان ها و شرکتهایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند و یا قسمتی از بودجه آنها توسط دولت تأمین می گردد، بانک ها، مؤسسات بیمه ای، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شهرداری ها و شرکت های تحت پوشش آنان و نیز مؤسسات و شرکت هایی که شمول قانون برآنها مستلزم ذکر نام است از قبیل سازمان تأمین اجتماعی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان صنایع ملی ایران، شرکتهای هواپیمایی، سازمان انرژی اتمی، اعضای هیأت علمی و کادر اداری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و دانشگاه آزاد اسلامی».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز